Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Fortfarande seg

Smultron

Jag är verkligen seg fortfarande. Det kan bero lite på att jag reagerat allergiskt mot någonting i två veckor och tar Tavegyl morgon och kväll. Man blir visst trött av dom stod det på bipacksedeln. Men nu har det nästan gått tre veckor sedan sista omgången cellgifter så det borde vända med allting snart, trötthet och allergier mm.

Igår kollade jag på nästan hela bröllopssändningen. Jag trodde inte jag skulle bli så intresserad men det var ju kul att se. Började med att kolla hos Janne på fm. Sen åkte vi till MediaMarkt för att Janne skulle ha tag i en billig mobil utan kamera. Han hittade en Samsung för 149 kr inkl kontantkort. Men det var nog inte på så mycket. Han behöver mobilen när han nu åkt till Abu Dhabi i jobbet. Han ska köra en snabbkurs på ett par dagar där och får inte ha med en mobil med kamera där han ska hålla kursen.

Själv hittade jag två DVD-boxar med Helen Mirren som spelade huvudroll i ”I mördarens spår” och senaste CD med Sade som jag totalt glömt bort att köpa. Den är så efterlängtad, tror det var typ 10 år sen skivan innan släpptes. Den heter ”Soldier of love”, och låter precis som den ska.

Efter det kollade vi på mera från bröllopet, vigseln, kortegen, rodden med Vasaorden och Lejonbacken. Sen åkte vi till mig, Janne skulle upp kl 03,30 för att ta taxi ut till Arlanda så då kunde jag lika gärna vara hos mig. Där fortsatte jag att kolla på bröllopet på datorn via SVTs direktsändning. Nu var det middagen, tårtan och brudvalsen. Jag fick alldeles fyrkantiga ögon 😉 Vilka trevliga tal alla höll. Men Daniels var bäst. Det blir nog bra det där.

Idag ringde Janne när han mellanlandade i Frankfurt och när han var framme i Abu Dhabi. Det var varmt där, men hotellet var väldigt lyxigt och det finns AC på rummen förstås.

Själv tog jag en kvällspromenad med kameran, och det snurrar fortfarande då jag böjt mig ner och fotat och reser mig.

Ekorrbär

Stor blåklocka på gång

Väldigt roligt att se att det börjat dyka upp rätt många småhumlor. Jag gissar att de är rätt nykläckta.

Tordyvel. Det var rätt skumt i skogen, men jag tycker bilden funkar 🙂

juni 20, 2010 - Posted by | blommor, insekter, makro, sjuk

8 kommentarer »

  1. Kikade mycket på bröllopet igår. Många fina klänningar o vilket gulligt brudpar…

    Kommentar av MariaH | juni 20, 2010 | Svara

    • Man blir ju glad av att se dom, dom verkar så oerhört förälskade och har ändå varit tillsammans i… var det 8 år, tror jag.
      Något av det häftigaste glömde jag skriva om, de 18 JAS planen som flög så tätt, tätt och lågt 😀

      Kommentar av sonjac | juni 20, 2010 | Svara

  2. JAS-planen ja, vi såg när de startade från Såtenäs och flög över Lidköping här nere. 🙂 Det var kul, först såg man dem här när de flög iväg, och så bara en stund senare såg vi dem i tv:n, haha! 🙂

    Kommentar av Anna Henningsson | juni 21, 2010 | Svara

    • Åh vad häftigt. Flög dom i formationen där? Det borde dom väl gjort, inte mycket tid efter Lidköping för plan med den farten gissar jag.

      Kommentar av sonjac | juni 21, 2010 | Svara

  3. Hej Sonja!

    Jättevackra bilder! Hoppas på att du snart blir piggare igen. Det är tråkigt när man vill göra saker men kroppen inte riktigt hänger med. 😉 Men man får helt enkelt låta det ta lite tid…

    Jag blir så himla fotosugen när jag läser din blogg, fast sedan orkar jag aldrig ge mig ut med kameran… 😉
    Läste någonstans att du varit och dykt med hajar i Maldiverna (tror jag). Jag ska dit nästa vecka och snorkla med hajarna… 😉 Då ska jag fotografera i alla fall. Jag vill se mantor. 🙂

    Många kramar från Linda

    Kommentar av muppins | juni 21, 2010 | Svara

    • Hejsan!

      Det är lite frustrerande, det är sant. Jag är mycket, mycket tröttare och segare efter den här sista behandlingen. I morgon har det gått tre veckor och i ”vanliga” fall hade jag fått ett en ny omgång då. Men nu blir det bara bättre 😀

      Det stämmer, jag var två veckor till Maldiverna och dök för rätt många år sedan. Men då fotade jag inte så mycket, bara någon rulle med färgfilm uppe på land. Fast jag har många fina minnen från dyken, jag skrev som en dagbok om dyken efter vartenda dyk. Det blev en hel del, de flesta dagar dök vi två gånger.
      Jag såg ett stort gäng örnrockor, och en hel del stora stingrockor men inga mantor, tyvärr. Gråhaj och vitspetsad revhaj, sen tror jag inte det var andra hajar.
      Men vi såg massvis med stora, och små, muränor 😀
      Hoppas du får det riktigt, riktigt trevligt med många fina snorkelupplevelser.

      Många kramar från Sonja!

      Kommentar av sonjac | juni 21, 2010 | Svara

  4. Läser din blogg nästan varje dag för att se hur allt går. Underbara bilder har du lagt ut också. Hoppas allt nu går åt rätt håll, som du skrev att du vill komma igång att jogga lite 🙂

    Tittade också på Victoria och Daniel och det är så härligt att höra hälsingemål. :)) Daniels pappas tal var bra, bättre än kungens. Och så Daniels tal till Victoria var så vackert!

    Ha det gott Sonja och många kramar!

    //M

    Kommentar av Malin Hellesø | juni 21, 2010 | Svara

    • Håller med dig om talen, jag är lite förvånad själv att jag tittade så många timmar och tyckte om det jag såg.

      Jo jag är säker på att jag kommer igång med joggandet så småningom. Den här skogsrundan jag går är helt perfekt, tror den är ca 6 km och inte mycket ställen man träffar på bilar.
      Jag ska bara få upp blodvärdena lite till så jag orkar springa lite. Jag gissar att Hb ligger på ca 100 nu.

      Många kramar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | juni 21, 2010 | Svara


Kommentera

