Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Inte pigg

Jag tog nog ut mig för mycket i förrgår. Igår orkade jag inte utanför dörren överhuvudtaget. Men idag tog jag min skogspromenad med kameran.

Jag såg väl 3-4 humlor bland lupinerna, ekorrbären börjar blomma, olika fibblor är på gång och någon vädd, den där ljuslila som humlor brukar gilla så mycket börjar slå ut. Och så såg jag några utslagna mindre blåklockor. Dom växte på ett så fult ställe så jag fotade inte av dom, men det kommer fler.

I det lilla träsket hittade jag ett hjorton. Jag gissar att jag inte kommer att hinna äta upp det, det är för mycket folk som går där.

Den här lilla… skalbaggen? kikade så nyfiket på mig då jag skulle fota av den.

Annars så är det extremt myggigt i skogen men skönt väder. Inte för varmt och lite lagom blåsigt. En del av myggen blåser nog bort tror jag.

juni 17, 2010 - Posted by | blommor, insekter, makro, sjuk

4 kommentarer »

  1. Hej Sonja det fina bilder du tar hoppas du blir bättre snart kram Maja

    Kommentar av maja karlsson | juni 18, 2010 | Svara

    • Tack ska du ha, jo så småningom blir jag säkert pigg.

      Kommentar av sonjac | juni 20, 2010 | Svara

  2. Hej Sonja
    Härliga bilder som vanligt. Jag hoppas att du får orken tillbaks snart. Trevlig helg till dig och Janne.
    Kram

    Kommentar av CD | juni 19, 2010 | Svara

    • Hejsan! Tack ska du ha. Jag hoppas att blodvärdena börjar klättra uppåt snart 😀
      Kramisar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | juni 20, 2010 | Svara


Kommentera

