Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Mosig i huvudet

Titta, det ramlade in en film i min brevlåda idag. Tack Guy 😀 Den är baserad på den Isländska deckaren Glasbruket, skriven av Arnaldur Indridason. Jag har läst alla deckare som han skrivit som kommit ut i på Svenska. Det är en ny på gång i höst. Det här ska bli väldigt trevligt att kika på den här filmen.

Annars så kommer biverkningarna krypande nu och i helgen blev jag magsjuk. Sen smittade jag visst Janne för han är dålig nu medan jag kryat på mig lite. Jag tog min skogspromenad nyss, det var skönt men tog väldigt lång tid. Jag tog inte med kameran, tyvärr, för på den döda koltrasten som jag passerar kröp det runt väldigt spännande skalbaggar som jag aldrig sett tidigare. Dom är förstås sådana som vill ha as, färgen var grå och svart och det var ett 10-tal. Om vädret är ok i morgon och jag orkar så fotar jag dom då.

Och så tillbaks till biverkningarna som jag fladdrade bort från ovan 😉 Jag är väldigt pirrig i fingrarna och fötterna känns bedövade från vristerna och ner. Dessutom känns dom kalla. Jag är torr i näsan och öronen, hör dåligt och det känns som om hjärnan är inlindad i bomull. Koncentrationen är inte speciellt bra nu, tankarna far iväg hela tiden och kondisen är urkass. Men om en vecka borde det sakta, sakta börja gå uppåt/framåt igen.Jag har förstås ont i ryggen också, att det inte kan ge sig nu när jag är ute och går så pass mycket. Minnet är förresten också uselt nu.

Idag fick jag också tiden till mitt nästa läkarbesök på Radiumhemmet. Jag ska dit den 5e juli. Det är då vi ska prata om dels hur jag mår och hur framtiden blir med efterkontroller mm. Jag måste fråga en massa saker som jag glömde förra gången. T ex hur länge min venport ska sitta kvar. Det är dumt att operera sommartid, samtidigt kommer jag inte att känna mig frisk så länge den sitter där i vägen för fotoryggans hankar (vad sjutton heter det?).

Jag har förstås skaffat den nya expansionen till mitt Sims3-spel. Drömjobb heter den och är riktigt kul. Jag kommer säkert att ladda upp någon skärmdump från den senare, men jag orkar inte riktigt spela så mycket nu. Ska kolla på filmen istället och äta lite glass med hemgjord kolasås… SMASK!!!

juni 7, 2010 - Posted by | filmer, Island, prylar, sjuk

7 kommentarer »

  1. spännande med en filmatisering av glasbruket! Kormakur är med om ”djävulsön” med fast det verkar svårt att få tag i den filmen.

    Kommentar av MariaH | juni 8, 2010 | Svara

  2. Skall bli kul att höra vad du tyckte om filmen.

    Kommentar av Guy Palm | juni 8, 2010 | Svara

    • Jag gillade den mycket, Guy 😀 Jag vet inte om det är inbillning eller för jag vill det, men den känns så väldigt Isländsk liksom.
      Jag kom på att namnet på den liknar det svenska, Jar är väl glasburk va?
      Jag skulle önskat att alla de andra böckerna hade filmatiserats med samma skådisar.
      Janne har inte sett den, men jag kollar på den en gång till när han hinner vara med.

      Kram-Kram!

      Kommentar av sonjac | juni 8, 2010 | Svara

  3. Glad att du gillade den, jag tänkte faktiskt på dig och Janne första gången jag såg den. Undrar om ni också brukar smita ner till ”korvmojen” och köpa GRILLAD FÅRSKALLE.

    Kommentar av Guy Palm | juni 8, 2010 | Svara

    • He! he! Nej vi missade nog korvmojen 😉

      Kommentar av sonjac | juni 8, 2010 | Svara

  4. En liten miss av dig. Han heter Arnaldur Indridason, jag skulle också gärna se fler filmer med samma skådespelare om det fanns.

    Kommentar av Guy Palm | juni 8, 2010 | Svara

    • Ja titta, nu har jag ändrat. Tack för det Guy 😀

      Kommentar av sonjac | juni 8, 2010 | Svara


Kommentera

