Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Avigsidan

Usch vad trött jag är nu. Jag sover rätt bra, och länge men är trött ändå. Antagligen är blodvärdena riktigt låga nu.

Men jag tar promenader ändå. Fast just igår hoppade jag över. Idag var jag ner till provtagningen hos min husläkare och tog en promenad hem. Det tar väl sådär 35-45 min någonting. Nya utslagna blommor är: daggkåpa, midsommarblomster, humleblomster och höga smörblommor (vet inte vad dom heter mer än smörblomma).

Jag kom att tänka på en riktigt rolig sida nyss, Avigsidan. Det var flera år sedan jag var där och läste sist så jag visste inte om den fanns kvar. Men det gjorde den, och det blev precis som det brukade bli förut… jag läser de senaste avigheterna och ligger gapskrattande över tangentbordet med tårar i ögonen.

Här är länken till Avigsidan.

maj 26, 2010 - Posted by | humor, sjuk, vårtecken 2010

9 kommentarer »

  1. Hahaha…jag kan se dig ligga över tangentbordet och gapskratta… 😀 😀
    Nu ska vi kolla Avigsidan och skratta lite mera… 😀

    Haenbradag!

    Steffe

    Kommentar av Steffe | maj 26, 2010 | Svara

    • Den här sidan är sååå underbar 😀 Man kan hitta sådant som journalgrodor, vet ej om det är på riktigt eller skoj men det är lika kul för det.
      Maskinöversättningar är inte dumt heller, eller särskrivningar. McDonalds någonstans hade visst en skylt i fönstret där det stod ”Rök fritt” he! he! he!
      Om man tittar på ”Skadeanmälningar” dyker klassikern ”Den döde kom cyklande från vänster.” rätt högt upp 😀

      Vill man bara få sig dagens skratt tittar man på de nyaste. Det var där jag fastnade igår. Vilka dumheter folk hittar i tidningar och på nätet 😀

      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | maj 26, 2010 | Svara

  2. Tack för Avigsidan. Jag har aldrig hört talas om den. Nu har jag kollat den och återhämtat andan mellan skrattattackerna. Ska göra ett nytt försök om en stund när jag är helt återhämtad. Skönt att du har din härliga humor. Måste vara tungt när du är så där trött, hoppas blodvärdena kommer iordning snart.
    Kramisar Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | maj 26, 2010 | Svara

    • Gå till innehållsförteckningen och leta fram journalgrodor och skadeanmälningar bl a. Det är så vansinnigt roligt.
      Konstigt att man kan glömma en sådan här sida. Jag satt ofta och läste och skrattade för några år sedan, sen bara glömde jag den.
      Jag tror jag börjar bli lite piggare nu, lite sakta. Det stämmer med att blodvärdena borda ha varit som lägst och sakta börjar klättra nu. jag tycker att jag är bättre i fingrar och tår också.
      Kram-kram!

      Kommentar av sonjac | maj 26, 2010 | Svara

  3. Jo, bland bruksanvisningarna – specialsidor, finns ”Gäddsnipan” som jag skickade in. Kolla in den, helt hejdlöst skojig bruksanvisning.

    Kommentar av Anna | maj 26, 2010 | Svara

    • Jaaa… gäddsnipan är en riktig klassiker 😀

      Kommentar av sonjac | maj 26, 2010 | Svara

  4. Avigsidan översatte jag grejer åt för lääänge sen. Peter skickade en bunt texter i e-posten och sen fick jag översätta det jag kände för, mycket hund- och kattgrejer kommer jag ihåg. Skitkul!

    Kommentar av Ulla | maj 26, 2010 | Svara

    • Just det ja, det kommer jag ihåg att du berättade. Jag har något minne av yttermera också, och hej bilist. Det är en sjuuuk sida… ska kolla om jag hittar den och länka till den.

      Kommentar av sonjac | maj 26, 2010 | Svara

  5. http://www.yttermera.se/ är inte så dum den heller!

    Kommentar av Ulla | maj 26, 2010 | Svara


Kommentera

