Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Comhem klantar sig IGEN

Nu har nätet legat nere ett dygn. Det är så dåligt. Det är tur att jag har kompisar som inte har comhem och dessutom annan telefoni än comhem, eftersom allt låg nere. Hur sjutton ska man få info om det, och hur lång tid det ska ta? Nu när det hoppade igång efter ett dygn och jag går in på deras sida finns ingenting om vad det var för fel utan dom lossas som inget hänt. Det är en så otroligt korkad idé att ha både bredband och telefoni från samma ställe. Man kan absolut inte rekommendera vänner att skaffa comhem för då kan man inte ringa från sin mobil och be dom kolla på comhems sida vad comhem har för problem 😦

maj 24, 2010 - Posted by | ditt och datt, reklam

6 kommentarer »

  1. Jag har samma problem med Tele2 istället… Comhem i Uppsala funkade i stort sett perfekt. Kan ju bero på geografin, men något säger mig att man ska ha tur eller otur med de här bolagen bara… trist.

    Kommentar av Anna | maj 24, 2010 | Svara

  2. Ta Telia…aldrig nåra probs…lite dyrt kanske men pålitligare…visst, har väl haft fel här med några gånger men har haft Telia bredband i över 10 år och de ggr det strulat kan man räkna på ena handens fingrar…å vetdu…jag har köpt en sån dära Iphone…mmmm…Sony Ericsson X10…ska bli kul! Prylgalen man är va! 😀
    Dä ä visst GPS i den å…hahaha…bra för mig om jag inte hittar hem! 😀

    Jam jam!

    Steffe

    Kommentar av Steffe | maj 24, 2010 | Svara

  3. Jag har Telias vanliga ADSL bredband och vanlig telefoni. Osså Telenors mobilabonnemang för iPhonen. Och de funkar så himla bra nästan hela tiden. Vet att Telia inte är snabbast och absolut inte billigast men jag vill bara att allt funkar;0)
    kompisen tog Telias paket med både tv, telefoni och bredband och hon hade bara problem med det. En annan polare har Tele2 sladdlösa bredband och den verkar också krångla ganska så ofta.
    Så jag sitter med det jag har, för säkerhets skull. Det bara går…

    Kommentar av Ulla | maj 24, 2010 | Svara

  4. Nu har du fått lite ”puls”, med rätta. Det är ett sabla gissel med dessa operatörer. Det är nog som nämnts att man ska ha tur. Men jag har hört från många håll att Comhem är struliga och detta är runt om i landet.
    Kram Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | maj 24, 2010 | Svara

  5. Telia är bra för det mesta men när det strular är de helt oförstående…

    Kommentar av mariasbokliv | maj 25, 2010 | Svara

  6. Nej jag ska inte byta. Det är inte så ofta det strular och problemet jag retar mig på finns väl hos de alla? Att de aggressivt vill att man binder upp allt hos dom och sen när det rasar finns inga möjligheter att nå ut längre, både nät, fast telefoni och text(TV) är då utslaget samtidigt. Fast jag har ingen TV och vet inte om det finns fakta där att få om strul?

    Kommentar av sonjac | maj 25, 2010 | Svara


Kommentera

