Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Gympadojor på

Renault Twizy ZE concept car

Är inte bilen hur cool som helst 😀 Snacka om produktplacering. Det är Renault som gjort elbilen plus lite annat miljösmart som en snygg vindsnurra till spelet Sims3. Det är gratis att ladda ner från EAs sida om man har sitt spel registrerat, och självklart laddade jag ner det.  Om man låter sina simmar ”köpa” vindkraftverk till sina tomter går deras ”räkningar” ner. Dom kan ha upp till fem vindsnurror på tomten och minska räkningarna med motsvarade procent. Ha! ha! 😀 Jag struntar i att det är reklam och att jag blir manipulerad, jag gillar bilen 😀

Annars så sov jag dåligt förra natten, jag gick tom upp efter några timmars snurrande och satte en bröddeg, limpa som jag provade att göra på kallt vatten och låta jäsa i kylen över natten. Sen sov jag sisådär och kunde baka ut degen på fm, ta min timmespromenad medan limpfrallorna jäste och sedan grädda och  äta otroligt gott bröd med lagrad Allerums Prästost och vitlökssalami 😀

Igår kväll provade jag en annan variant när jag skulle sova. Jag letade fram ett par riktigt rena och lite smäckrare högskaftade gympadojor, Reebook high tror jag dom heter. Sen snörde jag på dom ganska hårt och lade mig och sov med dom på 😀 Det verkar som det funkade… tack Nettan för den avgörande knuffen att prova. Jag somnade rätt fort och vaknade bara till en eller två gånger då jag var upp till badrummet. Sen sov jag till 9 någonting… sååå skönt.

Jag har ett boktips också: Tre sekunder av Roslund & Hellström. Den är släppt på pocket och blev utsedd till Bästa svenska deckare 2009 samt Stora läsarpriset – Årets spänning 2009.

Fyyy sjutton vad den är mentalt jobbig att läsa i början, eller snarare i mitten. Men gillar man deckare/svenska polisromaner med alla dessa slitna existenser tror jag man missar något stort om man inte läser den.

Den handlar om en man som lever ett dubbelliv, en infiltratör betald av polisen. Han ska placeras på ett av Sveriges tyngsta fängelser på uppdrag av polisen för att infiltrera en kriminell grupp… och allt går åt he-e, så fruktansvärt mycket åt he-e…

Jag är tvungen att gå ifrån boken lite då och då för att tänka över det jag läst och andas lite. Det är inte så ofta jag gör så, jag är annars en bokslukare som gärna sträckläser.

april 30, 2010 - Posted by | reklam, sims, sjuk

10 kommentarer »

  1. Kanske får börja spela Sims någon gång när jag får tid. Tack för boktipset, jag har redan den som ljudbok så jag skall ladda in den så jag kan lyssna på den nästa vecka. Jag återkommer och berättar vad jag tyckte.

    Kommentar av Guy Palm | april 30, 2010 | Svara

    • Åh vad kul. Ja jag vill gärna höra vad du tycker om den.

      Kommentar av sonjac | april 30, 2010 | Svara

  2. Alla sätt är bra, utom de dåliga. Sliten klyscha, men sann. Va härligt att du fick sova. Måste vara en syn att se nån ligga i sängen med gympadojor. Du är skön du. Vilken urläcker skapelse till bil. Sån skulle vara kul att ha.
    Kramisar Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | april 30, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Tack ska du ha Nettan. Klart mina simmare ska ha elbil, dom är väl miljömedvetna 😉
      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | april 30, 2010 | Svara

  3. Du får väl kontakta Alstom och se till att dom gör en X60 till The Sims också! 😉

    /Joakim

    Kommentar av Joakim C | maj 2, 2010 | Svara

    • Ha! ha! ha! Tackar för dagens största garv 😀

      Kommentar av sonjac | maj 3, 2010 | Svara

  4. Kom på att det fanns 4 tidigare böcker så jag får börja med Odjuret. Inget kul att lyssna på en författare som har samma huvudperson i sina böcker i fel ordning. Jag gjorde det misstaget med Camilla Läckberg och det var inget kul.

    Kommentar av Guy Palm | maj 3, 2010 | Svara

    • Oj, jag skulle ha nämnt det. Jag har tagit dom i ”rätt” ordning och det finns en grundhistoria som utvecklas lite i varje bok om ”huvudpersonen” Ewert Grens.
      Jag tycker att alla har varit bra, men dom blir bättre och bättre också. Det är riktigt kul.

      Läckberg har jag också hört/läst i ordning, men Elizabeth George blev fel.

      Kommentar av sonjac | maj 3, 2010 | Svara

  5. Nu är jag klar med Odjuret, en klart läsvärd bok. Skall bli spännande att följa deras utveckling som författare.

    Kommentar av Guy Palm | maj 5, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Redan klar. Vad bra att du gillade den. Då ska det bli minst lika spännande att höra vad du tycker om följande böcker, inte minst den senaste som jag tycker tog ett stort kliv uppåt.
      Det har jag iofs tyckt att alla deras böcker gjort.

      Kommentar av sonjac | maj 5, 2010 | Svara


Kommentera

