Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Landmannalaugar, nordöst om Hekla

Här var Janne och jag på väg mot Landmannalaugar utefter väg F225. Man passerar strax norr om vulkanen Hekla.

Vid campingen i Landmannalaugar finns ett berg man kan klättra upp på. Det är två toppar och om man tar hela rundan där man passerar bägge topparna och kommer ner i ett lavafält på baksidan av campingen tar det några timmar innan man är tillbaks. Men det var det värt.

april 18, 2010 - Posted by | Uncategorized

5 kommentarer »

  1. Jättefina bilder 🙂 . Allt detta svarta mot en knallblå himmel får mig att tänka på Lanzarote…

    Kommentar av Lilla Damen | april 19, 2010 | Svara

    • Jag har inte varit där men kommer ihåg att den är en vulkanö med svarta stränder, som många av Islands stränder är.
      Island är verkligen en spännande och vacker plats att åka runt på och campa och fota.

      Kommentar av sonjac | april 19, 2010 | Svara

  2. Mmm… Njuter av dina islandsbilder och får inspiration =)

    Jag blev tipsad om att stanna i Landmannalaugar i 3-4 dagar och campa i tält, så har du fler bilder från området hade det varit jättekul att titta på!

    Hälsningar Carl

    Kommentar av Leonard | april 21, 2010 | Svara

    • Då ska du kolla på min hemsida, om du vill se många bilder därifrån. Janne och jag var där bägge gångerna vi var till Island.
      Om man ska köra dit själv måste man ha fyrhjulsdriven bil. Det är rätt många vattenpassager på vägen dit. Men det går även buss dit, det är sant 😀 Det är bussar med hög markfrigång.

      Kolla här och klicka fram till mina Islandsbilder via först galleri och sen Island. Men jag kan visst lägga upp fler på bloggen också.

      http://www.cygnel.se

      Hälsningar Sonja!

      Kommentar av sonjac | april 21, 2010 | Svara

  3. Tackar så mycket! =)

    Kommentar av Leonard | april 25, 2010 | Svara


Kommentera

