Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Och så lite blåsippor

På min promenad hem passerade jag ”mitt” favoritblåsippeställe. Dom är så tidiga där, och nu är hela backen blå av sippor.

Här ovan har jag dubbelexponerat i kameran. Har för mig att det var två exponeringar där jag fotat på lång tid och dragit kameran på två olika ledder. Möjligheten att kunna multiexponera direkt i kameran var en stor orsak till att jag bytte upp mig på kamerahus för ett par år sedan och det är också någonting jag använder rätt ofta.

Och så tog jag några vanliga bilder på dom också 😉

Nu är jag trött, kommer säkert att sova gott i natt, hoppas det i alla fall.

april 15, 2010 - Posted by | blommor, makro, multiexponering, vårtecken 2010

4 kommentarer »

  1. Wow, så häftigt. Hoppas du sover gott
    Kram Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | april 15, 2010 | Svara

    • Visst är det en rolig effekt. Men det är många som avskyr det. Jag tycker om att det ser målat ut.
      Kramar!

      Kommentar av sonjac | april 16, 2010 | Svara

  2. Många fina bilder, även i tidigare inlägg. Du har då inte legat av dig i alla fall. Dubbelexponering i kameran är klart bra, önskar jag hade isokänsligheten som du har också, men funderar samtidigt på hur man gör ”skitiga” bilder när de blir så klara även på höga iso, något i photoshop antar jag… Hur gör du?

    Kommentar av Anna | april 16, 2010 | Svara

    • Eeh… vilka av mina bilder ser ”skitiga” ut menar du? Det är inte speciellt ofta jag går upp på ISO, fast inomhusbilden på bröd och kola var jag tvungen. Har för mig att det var 640 i ISO, om det var den du menade?

      Kommentar av sonjac | april 16, 2010 | Svara


Kommentera

