Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Äntligen vårblommor

Igår var Janne och jag riktigt flitiga, men det straffade sig på kvällen 😉

Vi åkte hem till mig och Janne tvättade bilen på macken bredvid först, och dammsög den hos mig mm medan jag matade fiskarna. Sen tog vi en promenad till min hemliga blåsippsbacke, och tro det eller ej… det fanns ju utslagna blåsippor där 😀

På väg hem till mig igen hittade vi även utslagna tussilago.

Och hemma på gräsmattan fanns snökrokus.

Bakom huset där det fortfarande finns rätt mycket snö kikade ju klosterliljorna fram också, rakt genom snön. Dom är en slags snödroppar men blir betydligt högre, kanske uppåt 30 cm med mer klockformade blommor än droppar. Jag ska ta någon bild när de börjar slå ut också, de är väldigt vackra.

Efter det så deklarerade vi, Janne hjälpte mig. Jag har haft en hel del ångest för den här deklarationen iom ombildandet av min bostadsrätt till äganderätt med tillhörande försäljning till föreningen och sedan inköp från samma förening, vid samma tillfälle förstås.

Nu började klockan bli eftermiddag och vi åkte till Jakobsberg igen och ner till Centrum för att äta lite. Det blev en pasta på Roma.

Jäklar vad jag var trött efter den dagen. Det blev lite TV-tittande, kikade på Körslaget och slutet på Millenniumavsnittet, sen somnade jag i soffan en stund 😀

Jag tror jag lade mig 22,30 eller någonting liknande. I morse hade jag äntligen inte ont i magen, det var nog inte biverkningar efter Belladonnan utan efter cellgifterna. Dom slår ut alla celler som ombildas väldigt fort, som cancercellerna, men också celler i hårrötter, blodplättar, röda och vita blodkroppar samt slemhinnorna i magen/tarmen. Just att blodet slås ut ger biverkningarna att man blir väldigt infektionskänslig ca 7 dagar mitt i behandlingsperioden samt att blodet har svårt att koagulera om man får ett sår.

april 4, 2010 - Posted by | vårtecken 2010

7 kommentarer »

  1. Vilken underbar bild av klosterliljan!! Den får precis plats på min vägg bredvid renässansbilden av granatäpplet;-)

    Kramar från din vän Eva

    Kommentar av Eva Ehrnström | april 4, 2010 | Svara

    • Ha! ha! ha! Säger du det 😉

      Många kramar!

      Kommentar av sonjac | april 6, 2010 | Svara

  2. Bilder som inger hopp!! :)) Det kommer ju alltid en vår, och våren symboliserar hoppet! Vackra bilder att se på denna tisdag kväll. 🙂

    Kramar på dig!

    //M

    Kommentar av Malin H | april 6, 2010 | Svara

    • Du har så rätt Malin. Den här våren känns speciell för mig.

      Kramar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | april 6, 2010 | Svara

  3. Jag förstår det Sonja!

    Styrkekram!

    Kommentar av Malin Hellesø | april 8, 2010 | Svara

  4. Oj vilka härliga vårtecken du hittat. Själv får jag nog vänta ett tag till inann dylika vårtecken dyker upp. Fastnar för sista bilden knoppen som sticker upp ur snön, en frisk och positiv utstrålning i den bilden, blir glad av att titta på den.
    Den ger så många associationer i mitt huvud, Men sen undrar jag vad du fångat för konstigt vårtecken som sticker upp i första bilden, verkligen unik Blåsippebacke, där även arten ”Vårusfotografus” ser ut att frodas 😉

    /Christer

    Kommentar av christer karlsson | april 9, 2010 | Svara

    • Ha! ha! ha! Just i den blåsippsbacken blev två ”Vårus fotografus” nästan haffade av Farbror Polis för några vårar sedan. Det går en järnväg precis bredvid och en konduktör på ett passerande tåg såg en KROPP ligga där i backen, så hon ringde polisen. Polisen tyckte det var rätt kul när dom kom underfund med hur det egentligen låg till 😉

      Kul att du gillar bilderna 😀

      Kommentar av sonjac | april 9, 2010 | Svara


Kommentera

