Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nikonkakor och Belladonna

Janne jobbar extra som lärare på kurserna man får gå gratis på om man köper en Nikonsystemkamera i Sverige, vanliga systemare inte proffshusen.

För ett tag sedan fick han ett paket från Nikon, han trodde att det var någon demoglugg men det var det inte, det var en plåtburk med smaskiga Nikonkakor 😀 Kul va?

Jag provade en kapsel med Belladonna igår kväll och det fungerade lite. Jag vaknade två gånger under natten och var svettig på hela huvudet men inte så mycket på kroppen så jag behövde byta T-shirt. Det är en liten förbättring. Det kanske blir ännu bättre efter några fler nätter. Men jag funderar lite på att kolla om det inte går att få akupunktur mot det på Onkologiska rehaben på Karolinska, Solna. Nu är det ju sådana där jobbiga helgdagar igen så det får bli nästa vecka jag ringer och kollar.

april 1, 2010 - Posted by | sjuk

10 kommentarer »

  1. Mmmm, dom ser väldigt goda ut 🙂

    Kommentar av Micke | april 1, 2010 | Svara

    • Ja gissa om dom var goda. Helt färska, möra. Godare än vanliga Maryland Cookies 😀

      Kommentar av sonjac | april 2, 2010 | Svara

  2. Jag har en kompis (Marie, som du har träffat, det var hennes pappa som pratade på träffen på POs jobb), som är utbildad akupunktör, hon har läst både kinesisk basmedicin och akupunkur och gjort praktik i Kina. Kanske kan vara ett tips om du inte hittar något genom Landstinget. Det är en enorm skillnad på akupunktur och akupunktur, en del sjukgymnaster har någon snabbkurs, kinesisk basmedicin är en lika lång utbildning som läkarlinjen här i Sverige.

    Kommentar av Anna | april 1, 2010 | Svara

    • Vad bra, jag ska kolla med Karolinskas Onkologiska rehab först 🙂

      Kommentar av sonjac | april 2, 2010 | Svara

  3. PS Marie berättatde att de även behandlar cancer framgångsrikt med akupunktur i Kina, alltså istället för kemoterapi, inte istället för operationer, så om du tar akupunktur av någon som gått den långa utbildningen kanske du kan få lite boost på dina cellgifter ”på köpet” så att säga.

    Kommentar av Anna | april 1, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Ja man vet aldrig 😉

      Kommentar av sonjac | april 2, 2010 | Svara

  4. Kul kakburk!

    Jag kan rapportera att min kamera trillade i golvet o efter det plötsligt går att stänga av men on/off-knappen igen…

    Kommentar av mariasbokliv | april 1, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Den blev väl lite skraj och trodde att du skulle slänga den om den inte ryckte upp sig lite 😉

      Kommentar av sonjac | april 2, 2010 | Svara

      • Jag skall försöka lägga upp bilder på mina krokusar i helgen, nu har det kommit riktigt många

        Kommentar av MariaH | april 2, 2010

      • Trevligt 🙂

        Kommentar av sonjac | april 2, 2010


Kommentera

