Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Belladonna på recept

Jag skrev otydligt i förra inlägget. Belladonna kan man få utskrivet på recept av sin läkare och det hjälper bara mot svettningar och vallningar, inte humörsvägningar 😀

Jag ska hämta ut det i morgon, hinner tyvärr inte idag eftersom jag ska få cellgifter och brukar bli så trött samma dag. Antingen direkt från jag börjar få det eller så på kvällen.

Men när jag hämtat ut det och provat om det fungerar på mig så skriver jag en rad om det här.

mars 30, 2010 - Posted by | sjuk

2 kommentarer »

  1. Hur gick det? kram

    Kommentar av Drinkrecept | april 6, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Vilken rolig sida man kommer till om man följer din länk 😀 Känner vi varandra privat också?

      Jo det verkar nog som om Belladonnan fungerar halvbra. Man ska kunna ta den upp till tre ggr/dag men jag tar bara en till natten. Jag vaknar 1-2 ggr och känner mig varm och svettig men inte alls lika svettig som tidigare.
      Dagtid är det lika illa som tidigare.
      Men jag har fortfarande ont i magen på morgonen, har inte en susning om det beror på Belladonnan eller cellgifterna, det är så knäppt för i FASS står det knappt någonting om den. Jag måste nog ringa min läkare och kolla biverkningar. Det jag vet är att man kan få muntorrhet och på burken står det ”Trafikvarning”, men inget mer.

      Kram-kram!

      Kommentar av sonjac | april 6, 2010 | Svara


Kommentera

