Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Trevliga DVD-filmer

Det känns fint i snittet men stramar när jag sitter. Ligga/halvligga och stå/gå är inga problem. Så det blir inte så många timmar vid datorn men desto mer i soffan när jag inte är ute och går någon promenad eller pysslar med fiskar mm.

Jag har börjat rota bland mina DVDfilmer igen. I förrgår kollade jag på två som var helt underbara. Bägge har fått fin kritik men jag hade ändå inga förväntningar på dom, jag visste inte mycket om vad handlingen gick ut på.

Först såg jag Pixars ”Upp”. Den var helt underbar. Rolig och gripande med oväntade grejer som hände hela tiden. Det gäller att ha ögonen med sig då man tittar på den. För någon månad sedan såg jag Ice Age3 och den var inte alls speciellt bra. Det är inte så konstigt när det är nr 3. Karaktärerna har blivit urvattnade och allt är så flåshurtigt med action hela tiden.

Efter Upp såg jag någonting helt annorlunda, District 9. Det är en sf-film men väldigt, väldigt annorlunda. Visst, det är mycket skjuta, döda och grejer som flyger i luften, men ändå känns den just nu som en av de bästa filmer jag sett. Det är inte säkert jag tycker det längre fram, det beror på om jag kommer att titta på den igen och igen. Regissören till District 9 är samma som regisserat Sagan om Ringentrilogin, Peter Jackson. Jag tänker inte skriva någonting om handlingen här heller, antingen har ni sett den eller så inte. Och har ni inte sett den men tänker göra det så är det roligare om ni inte vet någonting om den i förväg 😉

Igår började jag titta på serien House, en läkarserie. Jag skaffade de tre första säsongerna och har faktiskt inte sett ett enda helt avsnitt. Jag känner ju till serien förstås, men när jag nu inte har någon TV så blir det inte att jag kollar på serier heller. House är roligt, riktigt rolig. Jag gillar den här lite svarta ironiska humorn men kanske fallen blir lite väl kompicerade när man ser 4-5 avsnitt på raken. Det blir lite väl mycket med de konstiga sjukdomar patienterna har. Men jag kommer att se alla avsnitt och jag kommer att ha väldigt kul under tiden 😀

Nu är det två filmer till som jag vill ha, sista milenniumfilmen, Luftslottet som sprängdes, och Avatar.

mars 20, 2010 - Posted by | humor, reklam

9 kommentarer »

  1. Bra att du har lite filmer att kolla på! Vi såg ”Upp” för ett tag sen, den är gullig! 🙂

    Kommentar av Anna Henningsson | mars 20, 2010 | Svara

    • Ja visst var den. Den ska jag titta på igen snart 🙂

      Kommentar av sonjac | mars 21, 2010 | Svara

  2. H var o såg upp i julas. Hon var på äventyr med pappa o nu pratar hon om den när hon ser reklamen…. Fast hon tyckte att den var lite läskig och lång.
    Det intressantaste med House för mig är krocken mellan Hugh Laurie som den bitske dr House och så jämföra med när han spelar Bertie Woster i ”Jeeves o Woster”… (har du inte sett den så gör det!)

    Kommentar av MariaH | mars 20, 2010 | Svara


    • hittade ett smakprov…

      Kommentar av MariaH | mars 20, 2010 | Svara

      • Oj vad ung han är där. Den där serien har jag missat helt, känner inte igen namnet på den alls.
        I ett Houseavsnitt jag tittade på igår fick dom in ett fall med en ung grabb som till sist visade sig ha fått lepra 😀

        Kommentar av sonjac | mars 21, 2010

  3. Hallå vännen!
    Skönt att höra att du är på G! Hoppas verkligen att allt går åt rätt håll nu! Helt rätt att mysa med film!! Våra kattbebisar är så goa nu och just nu så önskar jag att vi kunde kluvit Sverige på mitten så du kunde kommit över på lite smarrig middag, utan champinjoner, sparris och annat trådigt då så klart ;-), så kunde jag tvingat dig att ta finbilder på bebisarna. När jag läste om din kräksjuka och om förklaringen med tarmvredet så stämde det ju bättre överens. En kompis till mig råkade ut för tarmvred och jädrans vilka smärtor hon hade innan hon åkte upp till akuten där det blev akutoperation! Nä, akta dig för de trådiga sakerna och de med hårt skal!! Kraaaaaaaam till din helg!! /Maria

    Kommentar av Maria Lenmar | mars 20, 2010 | Svara

    • Oj, oj, oj kan tänka mig hur söta kattungarna är nu, och vilken fart det är på dom.
      Vi har ju diskuterat det där med att kapa bort en bit på Sverige, det skulle verkligen varit kul om vi kunnat ses oftare.

      Många kramar till dig och ge Lennie en kram från mig också, fast du får väl smyga dig på så han inte duckar 😉

      Kommentar av sonjac | mars 21, 2010 | Svara

  4. Läser och begrundar och beundrar ditt goda humör Sonja! Tack för att du skriver vad som händer … Varm kram till dej och bara positiva tankar för jag över ….. /*kramar* Iréne

    Kommentar av Iréne | mars 21, 2010 | Svara

    • Det var verkligen en bra idé att blogga om det här, jag har fått så mycket positivt tillbaks som hjälper till att hålla mitt humör uppe.

      Många kramar till dig Iréne!

      Kommentar av sonjac | mars 21, 2010 | Svara


Kommentera

