Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Konstiga samtalsämnen

Jag har piggnat till ännu mer och svingar mig nästan obehindrat i och ur sängen… nästan 😉  Igår var jag på rymmen ner till Pressbyrån och handlade tidningar och det tänkte jag göra idag också. Magen har äntligen börjat fungera så smått, innan den gör det får man inte åka hem 😀

Jag satt och åt frukost i matrummet och fick sällskap av en väldigt pigg äldre kvinna. Vi pratade om vädret, hur vi mådde efter operationen, hur kallt det var på rummet och hur magarna fungerade 😀

Nu ska jag snart duscha och få nytt ”plåster” på magen. Gissa om det behövs stora plåster. Jag tror såret/ärret eller vad man ska kalla det är ca 20 cm långt. Janne fick ta en bild på det men jag måste kolla om det är acceptabelt att lägga upp. Jag är inte helt säker på det 😀

I alla fall så är allt inne i magen sytt med stygn som löser upp sig själv med tiden. Stygnen utanpå ser ut som dom använt en häftapparat, det är tätt med mindre men grövre små metallclips över hela magen. Det ser rätt kul ut faktiskt. Jag undrar hur häftapparaten ser ut? Om jag kommer ihåg så ska jag fråga läkaren när hon dyker upp. Jag är rätt säker på att hon tittat in idag.

Utan att ha pratat med någon läkare än gör jag en gissning att jag kanske får åka hem i morgon, jag hoppas magen kommer igång ännu bättre nu idag.

Tack alla ni som läser och alla ni som läser och skickar glada hälsningar. Det gör mig mer positiv att läsa hälsningarna  😀

mars 15, 2010 - Posted by | sjuk

7 kommentarer »

  1. Jag håller tummarna för att du får åka hem imorgon!! 🙂

    Kommentar av Anna Henningsson | mars 15, 2010 | Svara

  2. Vad härligt att höra att du mår bättre 🙂
    Jag är en anonym läsare, jag läser men lämnar aldrig några kommentarer 😉 Jag har följt din blogg redan från när du skrev på zoopet… Dina malyngel är såå söta 🙂

    ”Häftapparaten” du blivit ”sydd” med kallas hudstapler och om du vill se hur dom ser ut så kan du göra det på den här länken: http://www.ncnielsen.se/Default.aspx?ID=314

    Kommentar av Jenny | mars 15, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Nej vad kul. Nu vet jag ju precis hur ”häftapparaten” ser ut, och så kan man visst beställa en egen om man vill 😀 (skojar lite bara).
      Det är riktigt roligt att få en hälsning så här från dig, att få veta att du hängt med sedan jag skrev dagbok på Zoopet.
      Det blir lite skräckblandad förtjusning att få se hur firrarna och blommorna klarat sig. Jag tror inte det är några problem. Men de minsta malynglen kanske växer till sig lite långsammare nu.

      Kommentar av sonjac | mars 15, 2010 | Svara

  3. Hoppas verkligen att du får åka hem i morgon. Kul att läsa att du har din humor kvar.

    Kommentar av Guy Palm | mars 15, 2010 | Svara

  4. klämmorna heter agraffer har jag för mig… K
    gott att höra att du är rymmningsbenägen 😉 Hoppas du får komma hem imorgon då om allt känns ok. Kram!/ Morellen

    Kommentar av mariasbokliv | mars 15, 2010 | Svara

  5. 😀 tänkte just länka till samma hudstapler/häftapparat som den ovan. Vilken tur att jag läste innan jag la till den. 🙂 Staplers (engelska) eller agraffer (svenska). vilket som går bra.
    Kram

    Kommentar av CD | mars 15, 2010 | Svara

  6. Om du till äventyrs börjat funderar över hur de ska få väck agrafferna…så har de en liten tång som de sticker in under agraffen och knäcker till den på mitten… så lossnar den av sig själv. Asch, kan inte förklara riktigt, men du lär upptäcka vad jag menar.

    Stanna så länge du får… livet hemma är inte lika enkelt som på sjukhuset, finns liksom ingen ringklocka där 🙂 .

    Ha det bra…

    Kommentar av Lilla Damen | mars 15, 2010 | Svara


Kommentera

