Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sonja mår bra

Jag fick inte vara med under själva operationen, men jag träffar Sonja under de besökstider som finns.

Sonja mår bra. Hon vill specifikt meddela att hon på begäran fått en väldigt skön madrass i sin säng. Det handlar om en uppblåsbar sak som kontinuerligt matas med luft från en kompressor, i vilken man matat in Sonjas vikt 😉 Hon trivs, men är trött.

Jobbet nu är att få till en smärtlindring som funkar för henne. Läkarna på KS är mycket engagerade och jobbar hårt på saken.

/Janne

mars 10, 2010 - Posted by | sjuk

22 kommentarer »

  1. Hej Janne, vad härligt att hon fick den madrass hon ville ha. Vi pratade om det häromdagen hur dåliga madrasserna kan vara på sjukhuset. Jag är säker att de får till en bra smärtlindring så snart det går, det har gått mycket framåt på den delen. Förstår att hon är trött men jag hoppas hon rör lite på sig varje dag i alla fall så gott hon kan.

    Tack Janne och jag skickar en hälsning till henne med kramar. 🙂

    Kommentar av CD | mars 10, 2010 | Svara

    • Sonja nämnde att ni talat om madrasser, därför ville hon att jag skulle berätta att hon fått det som hon ville.

      Jag tror att det på sjukhusen finns mycket stora resurser att kunna tillgodose patienternas önskningar, det gäller bara att man tydligt berättar vad man vill och vad man inte vill.

      Kommentar av Janne Arleklint | mars 10, 2010 | Svara

  2. Åååååh så skönt att höra om Sonja och att allt är väl. Märkligt, jag satt och tänkte för typ 2 min. sedan ”varför kommer inget från bloggen”. Ge henne jättebamse-kramar från Nettan & Micke.

    Kommentar av Anette Lutteman | mars 10, 2010 | Svara

  3. Sonja har nu fått en smärtlindring av morfin som bygger på att hon själv trycker på en pump när hon har ont. Det tycks funka.

    En poäng är att läkarna då kan se hur mycket smärtlindring Sonja önskar och hur mycket hon får. Då kan dom lättare anpassa preparaten till hennes behov.

    Kommentar av Janne Arleklint | mars 10, 2010 | Svara

  4. Skönt att höra att allt är bra! Du får hälsa till henne. 🙂

    Kommentar av Anna Henningsson | mars 10, 2010 | Svara

  5. Skönt att höra. Tänker på er!
    /Fredrik

    Kommentar av Fredrik Beskow | mars 10, 2010 | Svara

  6. Tack för den uppdateringen! Skönt att höra att det verkar ha funkat bra, t o m med madrassen 🙂 Pyssla om henne ordentligt!

    Kommentar av Fredrik | mars 10, 2010 | Svara

  7. Kul att höra att hon mår bra ändå!

    Krya på dig Sonja!

    Kommentar av Magnus N (NF) | mars 10, 2010 | Svara

  8. Skönt att höra att allt har gått bra och givetvis så kommer Sonja tillbaka ännu mer starkare efter detta. Hon må vara lite kort i rocken, men det är gott krut i henne.

    Ge henne en jättekram från mig och resten av Helsingborgsgänget !

    Kommentar av Robban | mars 11, 2010 | Svara

  9. Vad skönt att höra att allt har gått bra!
    Hälsa Sonja, och be henne att sova så gott på sin svävarmadrass!

    /Joakim

    Kommentar av Joakim | mars 11, 2010 | Svara

  10. Tack för uppdateringen. Hälsa Sonja nästa gång du pratar med henne och härligt att hon mår bra.

    Kommentar av Anna | mars 11, 2010 | Svara

  11. Skönt å höra att det gått bra!
    Nu får du ta hand om henne riktigt ordentligt när hon kommer hem! Serva med praliner och islandslakrits å sånt du vet! 😉

    Steffe

    Kommentar av Stefan Pettersson | mars 11, 2010 | Svara

  12. Tack för uppdateringen! Skönt med bra madrass o sånna där morfinpumpar med ”självservering” verkar behändiga… Hälsa så gott! /Maria H (morellen)

    Kommentar av mariasbokliv | mars 11, 2010 | Svara

  13. Härligt att höra att Sonja mår bra trots allt! 🙂 Hoppas på ett snabbt tillfrisknande från operationen. Tänker på er!

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | mars 11, 2010 | Svara

  14. Tack för uppdateringen Janne! Skönt att höra att Sonja mår bra.
    Hälsa till henne från mig
    Kramisar
    Ann-Christin

    Kommentar av Ann-Christin Thiel | mars 11, 2010 | Svara

  15. Skönt att höra att operationsbiten är avklarad. Förstår precis vad hon menar med madrasserna. Jag blev inlagd akut för 2½ vecka sedan och efter 1 dygn var min rygg körd fast den var prima innan…
    Hälsa sååå gott till henne!! /Malin T

    Kommentar av MalinT | mars 11, 2010 | Svara

  16. Skönt att höra att allt är väl så här långt! Förstår att hon är trött efter operationen och då är det ju finfint att hon har fått en skön madrass enligt önskemål. Det här kommer att gå vägen, det är jag övertygad om!

    Kommentar av Staffan H | mars 11, 2010 | Svara

  17. hej sonja och janne.
    jag blev glad att allt har gått bra med operationen och att Sonja fick en bra madrass.
    jag tänker på er och sänder er många kramar.
    MVH Maja

    Kommentar av maja karlsson | mars 11, 2010 | Svara

  18. Tack för uppdateringen Janne!
    Skönt att höra att operationen verkar ha gått bra och att hon fått en skön säng!

    Många varma tankar till Sonja och dig!
    /Åsa

    Kommentar av Åsa | mars 11, 2010 | Svara

  19. Vi tycker också att det är skönt att höra att det gått bra. Krama om henne från Peter och mig. Monica

    Kommentar av Monica Söderlund | mars 11, 2010 | Svara

  20. Kramar

    Kommentar av Gunilla Kardevall | mars 12, 2010 | Svara

  21. Jag skickar mina varmaste kramar och tankar till både dig Janne och Sonja!

    Kommentar av Gunilla Falk | mars 13, 2010 | Svara


Kommentera

