Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Tiden går

Jag köpte en tulpanbukett häromdagen, papegojtulpaner. Dom var väldigt knoppiga och såg helt vita ut med bara en svag grön ton i den krusiga kanten. När dom började slå ut kom en rosa ton fram och dom blev bara mer och mer rosa. Nu är färgtonen som hos en del äppelblommor… jag längtar till våren.

Dagarna går och operationsdatum närmar sig. Jag var till tandläkaren idag, fick en återbudstid för en lagning hade börjat lossna. Jag vill inte bli sövd med en lös lagning i munnen, den kan ju lossna helt då och fara ner i en lunga, inte kul 😉

Annars har det varit ett ljuvligt väder med en strålande sol som börjat värma lite och vindstilla var det också, riktigt, riktigt skönt. Jag tog två halvtimmespromenader, missade den sista vattengympan pga tandläkartiden, så det var extra skönt att jag kom ut.

Nu är jag riktigt riktigt trött och ska strax lägga mig.

mars 5, 2010 - Posted by | sjuk

9 kommentarer »

  1. Lycka till nu Sonja nästa vecka…jag ska tänka på dig och det kommer visst att gå bra allt!!

    Här är strålande sol och vi har varit till Femöre i Oxelösund idag och gonat oss i solen…underbart!
    Ingen is var det där ut mot havet men däremot inåt land fanns is här och var…

    Steffe

    Kommentar av Steffe | mars 6, 2010 | Svara

    • Tack Steffe. Ingen is på havet? Jag tycker inte dom pratat om annat än fastfrusna fartyg. Fast det var i Sthlms norra skärgård och berodde på vinden, ha! ha!

      Kommentar av sonjac | mars 7, 2010 | Svara

  2. Önskar dig all lycka med operationer! Och jag antar att det kanske känns lite lättare med våren på väg dessutom. 🙂 Här har det varit klarblå himmel med sol i flera dagar. Härligt, man blir så mycket ljusare i sinnet också.

    Många kramar!

    Ps Underbar bild, gillar den dova och mörka bakgrunden!

    Kommentar av Malin Hellesø | mars 6, 2010 | Svara

    • Tack Malin. Det är härligt nu när kvällarna blir ljusare. Det är stor skillnad redan 😀

      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | mars 7, 2010 | Svara

  3. Vi tänker så mycket på dig och önskar dig all lycka. Tänk så skönt det måste vara att få operationen gjord. Underbar bild på tulpanerna.
    Kram Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | mars 6, 2010 | Svara

    • Tack ska du ha Nettan. Vi hörs senare 😀

      Kramisar!

      ps. Ingen hängmatta åt fågeln än? 😉 ds.

      Kommentar av sonjac | mars 7, 2010 | Svara

      • Hörru! Hon ska inte ha nån hängmatta, he he.

        Kommentar av Anette Lutteman | mars 7, 2010

  4. Lycka till nästa vecka! Hoppas du är hemma snart igen. Tänker på dig och håller tummarna att allt går så bra som möjligt.

    Kommentar av Ulla | mars 7, 2010 | Svara

    • Tack Ulla. Ja det ska bli skönt när det här är över och jag är hemma igen hos Janne, fiskar och blommor.

      Kramar!

      Kommentar av sonjac | mars 7, 2010 | Svara


Kommentera

