Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vintern 2009-2010

Jag har lagt upp en bild på mitt hus tidigare denna vinter, men nu börjar det bli lite absurt med drivorna, och kylan. Det var -24 grader när jag gick upp i morse.

Idag ska jag på vattengympan och funderade på hur jag ska ta mig dit nu när SL ställt in den mesta kollektivtrafiken. Jag försökte titta på deras sida men där har dom gjort om realtidsinfot så att min station inte finns med längre, inte heller den före är med. På radion har det pratats om halvtimmestrafik på Roslagsbanan så jag tänkte att jag går ner och kollar om det dyker upp något tåg, annars struntar jag i vattengympan. Då ringer Janne och säger att han skjustsar in mig till Karolinska så jag kan gå och gympa 😀 Det är ju oerhört snällt av honom 😀

Det är annars väldigt fint väder med strålande sol, jag undrar om jag skulle hinna gå ner till stationen och ta några bilder. Det pågår arbeten där och ska bli ett mötesspår. Jag har tänkt att jag borde fota lite medan arbetena pågår och passade på att ha hem mitt Sigma vidvinkelobjektiv.

Det kommer att ta tid innan snödropparna tittar fram ur den här rabatten 😀

februari 22, 2010 - Posted by | sjuk, vinter

4 kommentarer »

  1. Jo, till och med pålitliga saltsjöbanan har någon växel packat ihop, så det är 40-minuterstrafik och ersättningsbussar på de andra turerna. Men det är ju en förhållandevis så kort bana att även bussarna fungerar och håller tiden. Det är ovanligt, den brukar vara enormt pålitlig, har bara varit med om två förseningar på ca 6 minuter vardera sen jag flyttade hit.

    Snödrivorna är helt otroliga. Min rygg vill inte skotta snö, men jag har en sån där snösläde som man kan släpa den på och det går hyfsat och sen har jag en del snälla grannar också. Men den senaste snön var ju bara fluff, så den vägde absolut ingenting att ta på släden.

    Kommentar av Anna | februari 23, 2010 | Svara

  2. Jo jag har också en snösläde, den är suverän. Det väger ingenting att släpa snö på den.

    Kommentar av sonjac | februari 23, 2010 | Svara

  3. Ja det ser ut som du också har fått riktig vinter. Började också med snösläde men nu är det så höga vallar överallt att det inte går att köra upp och tömma den längre… Överväger starkt en snöslunga till nästa vinter.
    Sköt om dig!
    /P

    Kommentar av Per | februari 23, 2010 | Svara

    • Jag har sådan tur att när det plogas precis utanför mig så plogar dom upp en vall där, då kan jag skyffla dit min snö nedanför så plogas den ihop med det andra utan att vara i vägen.

      Hälsningar!

      Kommentar av sonjac | februari 23, 2010 | Svara


Kommentera

