Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Sol och vackert ute

Nu har ovädret dragit vidare och solen skiner. Det är -10 grader ute och glittrande isrosor på fönstren. Plogbilarna jobbar som små flitiga myror för att få undan snön som dråsade ner igår kväll och i natt.

Bilden ovan är en av mina favoriter. Den här versionen har jag photoshoppat en del, tagit bort några isdelar för att få fram själva katten bättre. Det är väldigt sällan jag manipulerar mina bilder, och om jag gör det så skriver jag det. Men ibland är det kul att leka lite 😀

februari 21, 2010 - Posted by | manipulation, vinter

12 kommentarer »

  1. Riktigt läcker misse du har här :)! Älskar denna bild! Det klart att man skall kunna leka med sina bilder och pröva sig fram…bara man kan vara ärlig i slutänden med vad man gjort om någon undrar. Har skrivit en del om detta i min blogg, lite egna funderingar…
    /Erika

    Kommentar av Erika Ahlberg | februari 21, 2010 | Svara

    • Jo jag håller med dig Erika 🙂

      Kommentar av sonjac | februari 22, 2010 | Svara

  2. Det här var riktigt läckert! Bra sett! 🙂

    /Fredrik

    Kommentar av Fredrik Beskow | februari 21, 2010 | Svara

    • Tack Fredrik, men jag har manipulerat den lite som jag skrev under bilden.

      Kommentar av sonjac | februari 22, 2010 | Svara

  3. Det blev ju ett bra resultat! 🙂
    Jag och pappa var ute igår och dokumenterade snön, det är ju hur coolt som helst…

    Kommentar av Anna Henningsson | februari 21, 2010 | Svara

    • Jo man måste nog ut och fota lite nu, i sommar har man glömt hur höga drivorna var 😉

      Kommentar av sonjac | februari 22, 2010 | Svara

  4. Åh vilken läcker iskatt!!!! Det har du gjort riktigt bra Sonja! *kramar om*

    Kommentar av Iréne | februari 21, 2010 | Svara

    • Tack Iréne, kram tillbaks.

      Kommentar av sonjac | februari 22, 2010 | Svara

  5. Grymt läcker bild! Riktigt, riktigt fin. 🙂

    Kommentar av Fredrik | februari 21, 2010 | Svara

    • Tack Alcedo. Jag ska nog lägga upp den omanipulerade versionen också, och ett annat utsnitt.

      Kommentar av sonjac | februari 22, 2010 | Svara

  6. Oj vilken läcker isbild! Fantastiskt fint Sonja.
    /Jukka

    Kommentar av jukkalausmaa | februari 21, 2010 | Svara

    • Tack Jukka, kul att di gillar katten och råttan 😀

      Kommentar av sonjac | februari 22, 2010 | Svara


Kommentera

