Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lunch

Igår såg min lunch ut såhär 😀

Jag känner mig fortfarande rätt apatisk och har svårt att motivera mig att göra någonting annat än slösurfa och kolla på DVD-filmer. Jag ska tvinga mig att gå på vattengympan i morgon, det är i alla fall inget fysiskt som hindrar mig från det.

Igår såg jag de två sista avsnitten från säsong 8 av CSI Las Vegas. Det sista slutade med att Warrick blev ihjälskjuten genom halsen av en av sina chefer, som är korrupt. Tråkigt, men jag visst att det skulle sluta så. Nu är både han och Sara Sidle borta från serien, och Grissom försvinner i omgång 9, som sänds i USA nu.

Nej nu ska jag spela lite Sims3, men inte ”spela” i den bemärkelsen utan bygga och inreda ett hus i asiatisk stil.

februari 18, 2010 - Posted by | mattips, sims, sjuk

11 kommentarer »

  1. Bra lunch det där!
    Det kanske är precis vad du behöver nu – att slösurfa o softa. Jag skall sätta mig o bläddra lite i kokböcker för inspiration till framtida middagar. Men idag blir det nog köttbullar o pasta.

    Kommentar av MariaH | februari 18, 2010 | Svara

    • Det blev fiskbullar för min del idag 🙂 Och så har jag köpt jäst, ska nog baka lite matbröd på typ måndag.

      Kommentar av sonjac | februari 18, 2010 | Svara

  2. Hej Sonja
    Har bytt data, hade dej på favoriter förut
    När jag nu kom att tänka på dej,
    Kul och tråkigt, Kul att läsa om dej, otroligt fin hemsida och blogg, Jätteintressant. Har inte hunnit läst allt, men förstår att du är sjuk, Kämpigt?
    Ville bara skriva lite kort, att jag nu kommer följa din blogg,
    PM jobbar ju mycket med Åke, men vi tillsammans träffas aldrig, tyvärr,
    Han har inte sagt nåt, konstigt.
    Men krya på dej så gott du bara kan
    Många kramar från Gunilla

    Kommentar av Gunilla Kardevall | februari 18, 2010 | Svara

    • Hejsan Gunilla. Kämpigt och kämpigt, tjaa… jag mår nog förhållandevis rätt bra men känner av en del biverkningar från cellgifterna mm. och har ryggproblem, annars är det rätt ok.

      Åke kanske tycker det är lite jobbigt att prata om det, eller så har han bara inte tänkt på att nämna det. Jag vet inte så noga jag.

      Kramar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | februari 18, 2010 | Svara

      • Hej igen Sonja
        Såg att Åke hittat hit
        Killar är som dom är,ganska härliga, De har väl annat att prata om!!??
        Härligt att du mår så bra,
        /Gunilla

        Kommentar av Gunilla Kardevall | februari 19, 2010

  3. Absolut rätt att softa. Hur går husbygget månne? Lunchen ser urläcker ut.
    Kram Nettan

    Kommentar av Anette Lutteman | februari 18, 2010 | Svara

    • Nej det blir nog inget hus just nu, jag ledsnade när det inte blev som jag ville 😀

      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | februari 18, 2010 | Svara

  4. Mmm, sån där middag åt jag i fredags. I hotellbaren i Newark. Portionen räckte till 3 personer :O) Vi bad om 2 uppsättningar bestick till och det var helt OK…

    Men min jätte cheesecake bit på söndag kväll ville jag INTE dela med nån, fan va gott!

    Nu är mina 2 februari trippar avklarade. En 3000 bilder blev det nog totalt. Och inte BARA James Marsters, fick lite fina vintriga bilder från New York och London med. New York var nästan lika kall som här hemma men i London var det +10 och sol. Ginsten blommade redan. Och helt snöfritt…

    Får se när jag hinner leka med fotona, tänker då inte jäkta!
    Slösurfa och softa låter lagom jobbigt, själv fick jag nog lite paltkoma efter lasagnen nyss, inte värt att ta tupplur för då blir det inget sova av i natt, förmiddagsskift imorr´n och upp 4.20. ARGH!

    Kommentar av Ulla | februari 18, 2010 | Svara

    • Välkommen hem 😀 Det låter som du haft det väldigt trevligt.

      Kommentar av sonjac | februari 18, 2010 | Svara

  5. Ser väldigt gott ut vill jag säga! : Tacos… *dreglar* 😀 😀

    Kommentar av Daniel (DT) | februari 18, 2010 | Svara

    • Kul att kunna inspirera 😉

      Kommentar av sonjac | februari 20, 2010 | Svara


Kommentera

