Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Expressen Söndag

Idag har jag varit med om en väldigt, väldigt rolig grej 😀

Förra veckan fick jag ett mail från frilansjournalisten Lilly som skulle göra ett reportage om tre kvinnor och tre handväskor. Hon skulle ha med en dyrare väska, en tygkasseväska och en Kånken. Gissa vem som har Kånken, i ur och skur 😉 Lilly hade hittat mig och min Kånken genom att googla på just Kånken och trillade in i min blogg i inlägget om min älskade Kånken som jag skrev för en tid sedan.

Självklart ville jag vara med på en så rolig idé. Dessutom passade det bra i min behandling. Dagarna precis runt behandling är jag lite mindre infektionskänslig än mitt i, är jag lite extra försiktig och inte tar folk i hand osv så ska det gå bra.

Vi tre med våra handväskor, Jag, Camilla och Caroline, träffade Lilly utanför DN/Expressen där också Scanpix har sin fotostudio strax före 15 idag. Det var dit vi skulle.

Vi fikade lite och blev sminkade i tur och ordning.

Här blir Caroline sminkad.

Och här sitter Camilla i sminket.

Lilly och Caroline i en av sofforna. Lilly frågade oss om våra väskor, hur vi tänkte då vi använde dom, vad vi hade i dom mm. Men det blev mycket snack om annat också. Det var verkligen supertrevlig.

Här står Lilly och Camilla där vi blev fotade.

Jag tyckte det var väldigt intressant att se alla olika typer av blixtar, softboxar, paraplyer, reflexskärmar mm. Tyvärr hade jag bara min 50 mm glugg, jag hade bra gärna lånat Jannes ”lilla superzoomen”, som jag brukar kalla 12-24/2,8 men det blev inte tid till det. Studion var rätt stor med väldigt mycket prylar. Det fanns ingen chans att få någon överblick med 50/1,8

Här står i alla fall fotografen och fotar en av våra väskor med innehåll 😀

Och här mecklar han med det stora paraplyet.

Den allra första bilden är kameran vi blev fotade med, en Hasselblad minsann. Det har jag nog aldrig blivit fotad med tidigare 😀

Det här reportaget kommer att dyka upp i Expressen Söndag om någon månad. Jag skriver en blänkare här när det närmar sig 😀

Nu har jag ruggigt ont i ryggen och ska ”knarka” lite extra smärtlindrande samt gå och lägga mig tidigt. I morgon blir det en tur in till Radiumhemmet för behandling nr 4, den sista innan operationen.

februari 8, 2010 - Posted by | ditt och datt, reklam, sjuk

24 kommentarer »

  1. Vilken rolig grej! Passar dig perfekt. Det var skojigt med ett avbrott och att det passade så bra i tid. Jag ska se till att få tag i tidningen när det är dags.
    Kram Inger

    Kommentar av Inger Linde | februari 8, 2010 | Svara

    • Ja jag tycker det är en så otroligt kul grej. Jag ska tipsa om i vilket nummer det dyker upp så fort det är bestämt 😀

      Kramar!

      Kommentar av sonjac | februari 9, 2010 | Svara

  2. Superkul Sonja 😀 Bäst att komma ihåg att köpa tidningen när reportaget kommer, brukar sällan köpa någon nuförtiden men vill inte missa detta så klart.

    Kram och håller tummarna för dig imorgon så allt går bra..

    Kommentar av CD | februari 9, 2010 | Svara

    • Tack CD. Det var så roligt att göra en så annorlunda grej 😀

      Kommentar av sonjac | februari 9, 2010 | Svara

  3. Rolig läsning!

    Det var ingen liten Hasselbladare som råkade trilla ned i din Kånken på vägen därifrån? ;-P

    /Joakim

    Kommentar av Joakim | februari 9, 2010 | Svara

    • He! he! he! 😉
      Jag vet inte så mycket om Hasselblads modeller men Janne gick i spinn när han såg bilden. Han visste precis vad det var… inte billig nej… mellanformatare 😀

      Kommentar av sonjac | februari 9, 2010 | Svara

  4. Kul Sonja! 😀
    Då får man köpa en Expressen då…säger Aftonbladetmannen…ibland får man göra undantag! 😉
    För det där får man ju bara inte missa alltså! 🙂

    Steffe

    Kommentar av Stefan Pettersson | februari 9, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Ja snacka om att göra reklam 😉

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2010 | Svara

  5. Åh, vilken kul grej!!
    Jag ser med spänning fram emot tidningen när den kommer 🙂

    Kram Ulrica

    Kommentar av ulrica | februari 9, 2010 | Svara

    • Ja det här var så himla kul 😀

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2010 | Svara

  6. Vad kul!! Haha, särskilt för en sån som mig som älskar väskor. 😉 Rolig idé!

    Kommentar av Anna | februari 9, 2010 | Svara

    • Kanske du blir lite besviken då, Anna. Det är inget reportage om snygga väskor, vad dom kosta eller så, utan mer en kul grej om vad vi har i väskorna och hur det kom sig att vi har valt den väska vi har. Men det var så otroligt kul, vi hade verkligen roligt 😀

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2010 | Svara

  7. Kul, o det måste ha varit riktigt intressant att få snoka lite bland pryttlarna. Få se om jag lyckas köpa tidningen när det dyker upp. Förresten har jag tänkt på vilket konstigt intryck folk skulle få om de skulle få bildbevis på vad jag släpar runt i väskan… *s* L har en arbetskamrat som byggt Hasselbladare förresten.

    Kommentar av MariaH | februari 9, 2010 | Svara

    • Jag ska tipsa i tid om vilket nummer det blir så fort jag får veta det, och sen skriver jag någonting precis innan också om det är så att det går tid mellan.

      Jag tror du har ett väldigt spännande väskinnehåll 🙂 Själv gjorde jag som jag brukar om jag måste ta mig in till stan, passar på att handla lite. Så jag hade varit på Pocketshopen innan och köpt ett gäng böcker, men dom fick plats i Kånken 😀

      Oj, en Hasselbladsbyggare, spännande.

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2010 | Svara

  8. Vad kul, då får man se till att inte missa Expressen då 😉
    Sköt om dig!
    /P

    Kommentar av Per | februari 9, 2010 | Svara

    • Tack Per!
      Kram på dig 🙂

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2010 | Svara

  9. Ska se till att komma ihåg expressen och skaffa papperstidningen när den dyker upp 🙂

    Visst är det viktigt med en väska som funkar och rymmer allt man behöver. Skulle gärna ha en kånken, har faktiskt aldrig testat… har edvetet en lite för liten väska (jämfört med vad jag tror mej behöva) för att packa lätt: ett kamerahus, två objektiv, mininesescär, skissbok och penna. Å plånbok och telefon såklart.

    Hoppas behandlingen går bra imorgon, kramar!

    Kommentar av lisa | februari 10, 2010 | Svara

    • Jadu, har man för stor väska så blir det ofta inte så mycket tomrum kvar i den efter ett tag 😉
      Men det låter som en rätt stor väska ändå, kanske som en Kånken i volym.
      Jag köpte min första någon gång när jag gick i högstadiet har jag för mig. Det är möjligheten att bära den som en ryggsäck och att den även har handtag så jag kan bära den över armen när jag går bland folk i stan. Jag förstår inte riktigt hur folk vågar bära en rygga på ryggen i t ex tunnelbanan, men kanske har dom inget stöldbegärligt i den då.

      Kramar!

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2010 | Svara

  10. Vad kul att det faktiskt kan bära frukt att blogga. Och visst är det kul mitt i allt sjukhusande när det händer andra saker. Jag förstår om det var lilla julafton att få kolla in deras saker. Jag blir precis likadan, jag försöker göra saker som erbjuds för att få omväxling, men sen får man ju mer ont tyvärr. Fast jag anser att ”knoppen” måste få sitt också.

    Jag har faktiskt blivit fotad med en hasselbladare, när vi red tornerspel var det en fotograf som gjorde reklambilderna och han hade en sån. Analog, det var på den tiden när allt var analogt, så det är länge sedan.

    Se till att meddela oss, självklart måste vi få läsa artikeln när den kommer!

    Kommentar av Anna | februari 10, 2010 | Svara

    • Visst är det så, även om jag trivs väldigt bra med att loda runt ensam hemma så är det skönt att träffa nya människor då och då. Det var sådan tur att det låg på rätt ställe i min behandling, jag hade inte kunnat göra det här om en vecka t ex.

      Jodå, jag skriver någonting så fort jag får veta när den blir publicerad. Det är inte bestämt än men framförhållningen är ca en månad.

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2010 | Svara

  11. Wow! Nu blir ni kändisar, Kånken och du. Vad du hittar på i helgerna då :0) Min syrra i Gällivare är också Kånken-fan. Hon har nog haft sin sen högstadiet eller gymnasiet, 30 år eller så?
    Själv roade jag mig i London. Fick faktiskt lite turistbilder från Portobello Road på själva marknadsdagen på lördag och sen på söndag morgon när det var folktomt. + en sväng i Kensington Gardens på lördag. Tänk att det var helt snöfritt och 10 + grader, till och med solen försökte titta fram.
    Och vårt konsert-köande gjorde vi sittande vid långbord i Tabernacles bar/restaurang.Personalen var underbar och survade oss med kaffe och te. Shit va kul jag hade i helgen.Ute och åt med tjejerna varje kväll, jag som nästan är eremit hemmavid.
    På fredag bär det av till New York för en repris av förra helgen, men där känner jag inte så mycket folk, utom från forumen på nätet.
    Men jag hoppas det blir roligt där med.
    Tog ju typ 1100 bilder från The Tabernacle under helgen med. När jag ska hinna få upp dem på PBase återstår att se. Fått igång fotoalbumen i alla fall… Och fick in några riktiga fullträffar, D700 + 70-200mm + TC1,7. Inte dumt för konsert alls. D300 + 18-200mm hade jag till turistandet ( + som reserv) Tappade D700 i golvet en gång, men lite ska den ju tåla!

    Kommentar av Ulla | februari 10, 2010 | Svara

    • Vad underbart Ulla. Jag tänkte be om en länk till din PBase men så såg jag att ditt namn är kopplat till den. Jag ska bokmärka den och hålla utkik efter dina nya bilder från resan.

      Jag kan tänka mig att dom kameracombona var perfekta 😀

      Jo jag har också haft Kånken sen högstadiet om jag inte minns helt fel. Jag är väl inne på min femte eller sjätte, men har tre hela i olika färger nu som jag varvar med.

      Kommentar av sonjac | februari 10, 2010 | Svara

  12. Koolt!/R

    Kommentar av Roffe | februari 11, 2010 | Svara

    • Blev du lite uppmuntrad nu 🙂

      Kommentar av sonjac | februari 12, 2010 | Svara


Kommentera

