Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Fit for fight igen

Mina spelfigurer Tessa och Felicia spelar TV-spel i Sims3 😀

Oj, oj, oj… det här var något av det värsta jag varit med om. Nu vet jag var det där dom kallar fontänspyor är för någonting… inte kul nej 😀

Det började med att jag fick något så in i he-e ont i magen natten mellan tor-fre. Jag hade bara ONT, mådde inte illa alls och spydde inget förrän framåt eftermiddagen på fred. Jag skulle ha telefonkontakt med en läkare lunchtid på fred. inför nästa cellgiftsbehandling och när hon ringde hade det släppt en liten liten aning. Vi pratade om det här och hon trodde att jag nog fått en irritation i magen pga tabletterna jag äter. Hon var lite förvånad att jag inte fått något magskyddande. Jag hade ju inte börjat spy än så jag tyckte att det lät väldigt troligt. Janne åkte rally hem till mig direkt efter jobbet och hämtade ut det här magskyddande medlet + lite annat smått och gott. Jag har kommit fram till att få all medicin gratis… fram till 15e feb. Det är lite snopet. Så nästa gång jag behöver någonting kostar det fullt pris igen.

Strax efter jag pratat klart med henne började jag spy. Sen höll jag på med det resten av fred, hela natten och lörd. morgon. Efter att jag slutat spy hade jag ”bara” ont i magen med jämna mellanrum. Men det blev sakta lite längre mellan anfallen. Jag orkade ingenting, låt i sängen och slumrade mellan alla anfall och attacker.

Inte förrän nu på lörd em började jag piggna till lite och låg och tittade på mina malar som bor i ett akvarium i sovrummet, dom som är föräldrar till ynglen jag fotar med jämna mellanrum. Sen kravlade jag mig ut till soffan i vardagsrummet och låt och tittade på alla blommorna i fönstrena där och orkade ringa Janne och prata med honom en lång stund.

Framår 18-tiden nu i kväll känner jag mig riktigt ok och har fått i mig en rosta macka med ägg och kaviar. Tidigare har jag tvingat i mig så mycket vätska det gått i form av vatten, filmjölk och ProViva jordgubb mellan anfallen.

Och nu är klockan 02,17 och jag har legat och tittat på ett gäng gamla CSI Las Vegas på mina DVD-boxar. Jag har nu hunnit till omgång 7 halva boxen (6 skivor med 4 avsnitt på varje) och har omgång 8 också. Jag tror inte omgång 9 är släppt på DVD än.

I morgon kanske jag orkar kolla om det kom någon post i brevlådan i fredags 😀

Jag vill berätta att när det är ”nya” som skriver en kommentar så måste jag godkänna det första gången. Några gånger har jag fått göra det flera gånger och det vet jag inte varför.

Det är ganska bra, då kan jag radera sådana som är dumma utan att dom hamnar i bloggen. Jag har bara behövt göra det en gång hittills, då var det en karl som var väldigt aggressiv i tonen och väldigt nedlåtande. Sådana vill jag inte ska smutsa ner bloggen för mig 😀

februari 7, 2010 - Posted by | sjuk

14 kommentarer »

  1. Du är ju bara sååå tapper. Jag fattar inte att du orkar. *Tumme upp!*

    Kommentar av Jan L | februari 7, 2010 | Svara

  2. Nej, och när jag försökte skriva en kommentar så blev det nobben. ”Du har redan skrivit det här”. Men det har jag inte…

    Kommentar av Jan L | februari 7, 2010 | Svara

  3. Och nu finns bägge kommentarerna här. Mystiskt…

    Kommentar av Jan L | februari 7, 2010 | Svara

    • Det är ju hur trevliogt som helst med tre kommentarer samtidigt från dig Janne 😀

      Jag var inte glad och tapper första natten då jag bara hade ont så in i he-e och funderade på om det var tarmvred eller blödande magsår. Faktiskt var det en lättnad när jag började spy, då förstod jag vad det var och att det går över fort 😀
      Idag är jag pigg och hungrig igen 😉

      Kommentar av sonjac | februari 7, 2010 | Svara

  4. Arma stackare!
    Jag har haft vinterkräksjuka en gång, och det vill jag inte vara med om igen. Skönt att höra att du är på bättringsvägen igen.

    /Joakim

    Kommentar av Joakim | februari 7, 2010 | Svara

    • Jag har aldrig haft det här tidigare och inte förstått hur snabbt det kommer och att man kan spy så mycket, fort och ofta 😀
      Jag placerade ut några hinkar lite strategiskt ”ifall att”, men hann till badrummet varje gång. Det är skumt när man inte mår illa utan bara känner ett tryck över magen och förstår att nu är det på gång igen. Konstigt.

      Kommentar av sonjac | februari 7, 2010 | Svara

  5. Nä usch och fy. Det var inte vad du behövde just nu. Skönt att det värsta verkar vara över, men man tappar både kraft och ork en tid efter en sådan omgång. God bättring!

    Kommentar av Staffan H | februari 7, 2010 | Svara

    • Tack ska du ha Staffan, nej det här behövde jag inte, men det gick över väldigt fort. Tur att det inte hamnade på en behandlingsdag i alla fall.

      Jag är mycket piggare nu och i full gång med vattenbyten i akvarierna, med slang till duschblandaren så jag behöver inte lyfta en enda hink 😀

      Kommentar av sonjac | februari 7, 2010 | Svara

  6. Vad skönt att du är bättre. Sen undrar jag vad folk har för sig som skriver smörja i andras bloggar eller gästböcker på nätet, det måste vara ett allvarligt fel på dem. Man skriver ju något kul eller allvarligt, men definitivt inte något dumt. Jag har moderation på min egen blogg, bara för att såna tråkmånsar finns, trots att jag givetvis önskade att jag slapp ha den inställd så.

    Kommentar av Anna | februari 7, 2010 | Svara

    • Moderationen jag har här är bra tycker jag. Då behöver jag för det mesta bara godkänna en gång, sen kan den som blivit godkänd skriva direkt.
      Det finns ett spamfilter som fångar upp fejkade inlägg från pokersidor, dom kastar man direkt. Sen har det hänt att några få hamnat i spamkorgen pga lite märkliga epostadresser. Men dom är det bara att godkänna en gång också så fungerar det.

      Kommentar av sonjac | februari 7, 2010 | Svara

  7. Sonja, du är alltid på banan snabbare än man anar.

    Gissa om jag är stolt över dig?

    Kommentar av Janne Arleklint | februari 7, 2010 | Svara

    • Du är det bästa som hänt mig 😀

      Kommentar av sonjac | februari 7, 2010 | Svara

  8. Är det där CD? 😀 Kommer i håg att hon hade nån sim som hette Felicia.. ;D

    Kommentar av Daniel (DT) | februari 17, 2010 | Svara

    • Japp, jag laddade ner henne från TSR. Hon är riktigt kul att spela med. Hon är bl a sparsam, neurotisk och fegis. Så hon klipper ut rabattkuponger ur tidningen, flippar ut ofta, kollar spisar och handfat så allt är ok och svimmar ofta när det händer någonting 😀 Helt tvärtom hur Tessa är 😉

      Kommentar av sonjac | februari 18, 2010 | Svara


Kommentera

