Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Yngel

Ynglen växer på, och är svårfotade. Det finns väl knappt 10 st i två olika storlekar nu och dom håller sig helst så långt in i karet som det bara går. Men visst syns det tydligt att det är malyngel, dom är så söta.

Jag har mått lite sämre nu efter tredje behandlingen, tröttare och mer sliten, det pirrar och kryper under fotsulorna, jag är lite fumlig med fingrarna och igår och förrgår hade jag rejält ont i magen.

Men jag har fått en ny omgång med näringsdrycker levererat till dörren. Jag välde mycket noggrannare den här gången, det är många med kaffe/mocca/cappuchinosmak och en hel del vanilj och banansmak, samt choklad. Som godis ju, fast jag är inte speciellt godissugen. Jag går till affären och ställer mig vid plockgodiset, tittar och känner efter, är jag sugen på någonting? Nej, det är jag inte. Ställer mig vid glassen… är jag sugen på glass? Nej, inte det heller… frukt då? Nej det är för dyrt och ser tråkigt ut i den butik jag har närmast.

De två såren efter venportsoperationen har läkt riktigt, riktigt bra. Jag förstår verkligen att systern tyckte det var ett riktigt snyggt syjobb. Det är snyggt, två smala fina ärr blir det… eller tja, den ska ju bort så småningom och då blir det väl två till.

Men det känns väldigt konstigt att känna på venporten och slangen som ligger så tätt under huden. Den är ju hård och syns bra där den ligger några cm under höger nyckelben. Slangen från porten går uppåt över nyckebenet och försvinner sedan ner i en ven i nedre delen av halsen. konstigt nog fungerar det bra att sova med den, även på höger sida. Jag har inga problem att bära min Konkenryggsäck heller, men en fotorygga med bredare axelband blir nog problem.

Just idag känner jag mig lite piggare igen, solen skiner ute och det är -7 grader. Janne är på väg hit och vi ska kanske ta en sväng till Akvarielagret i Bromma. Jag behöver byta slangar på en av mina ytterfilter. Jag ska nog göra vattenbyten på de tre mindre karen som står hemma hos honom, om jag fortfarande är pigg.

Jag har haft ruggigt ont i nedre delen av ryggen i flera dagar också. Idag känns det som det släppt lite. Jag tog en halvtimmespromenad för några dagar sedan och det var efter det som ryggen sade emot igen. Det ska bli intressant att prova vattengympan, om ryggen blir bättre eller om det är så att smärtan kommer inifrån.

Igår höll jag på och joxade med datorn hela em och kvällen. Mitt Sims3 har strulat nästan ända sedan jag installerade expansionen och patchen. Till sist nu så avinstallerade jag allt och installerade på nytt. Jag lyckades spara min grundkaraktär, hennes hus och en park jag skapat på min sida på EA. Så dom installerade jag igen och spelet rullade helt felfritt i flera timmar igår kväll. Hoppas, hoppas att det fortsätter fungera nu. Jag ska vara extremt försiktig med vad jag laddar ner till spelet nu, om jag gör det alls.

Det är en aning långtråkigt att jobba upp karaktären igen, men det fungerar. Jag snabbspolar en hel del 😉 Fiffig funktion faktiskt 😀

januari 23, 2010 - Posted by | akvaristik, sims, sjuk

4 kommentarer »

  1. Vilket fint yngel! Jag har inte sett malyngel förut, men det syns ju tydligt vilken ”karaktär” de har redan som så små! Mysigt 🙂

    Kommentar av Anna Henningsson | januari 23, 2010 | Svara

    • Jag tycker dom är väldigt söta med sina små känselspröt och kamoflagemönster.

      Kommentar av sonjac | januari 24, 2010 | Svara

  2. Näää… söta var de inte (men hade ändå varit jätteglad OM jag lyckats hitta c.melini rom, och lyckat få yngel av dem)!

    Kan tänka mig att det känns konstigt att fingra på slangen 🙂
    Jag har en metallplatta i bakhuvudet (stelopererad i nacken) som mina fingrar pillar lite extra på varje gång jag tvättar håret. Har haft den säkert fem år, men kan inte låta bli att känna på den iallafall…

    Kommentar av Lilla Damen | januari 23, 2010 | Svara

    • Ja det blir en konstig känsla, man har en märklig förmåga att pilla på sådant som inte hör dit, som sårskorpor, finnar och annat.

      Kommentar av sonjac | januari 24, 2010 | Svara


Kommentera

