Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Om jag haft lite tur…

… då hade jag fått till den bästa akvariebilden jag någonsin tagit. Men det hade jag inte.

Jag satt och fotade på detta romkorn där ynglets svans brutit ut…

Jag flyttade fram kameran så nära det gick och tryckte av…

I samma stund sprattlade ynglet till, rommen lossnade från glasrutan och den kläcktes precis då den försvann ut ur skärpedjupsplanet 😦 Men lite rolig blev den ändå 🙂

januari 16, 2010 - Posted by | akvaristik

6 kommentarer »

  1. Härliga bilder. Det är så fascinerande med fiskar och yngel. Längtar tills den dagen då jag kan ta tag i mina akvarier igen och få igång nått.
    Kram

    Kommentar av Erika Photography - Afrikabloggen | januari 16, 2010 | Svara

    • Åh du har haft akvarier? Jag tror det är lite fel på mitt närminne just nu, du har kanske skrivit om det tidigare? Vad hade du för fisk?

      Jag är dålig på att följa mina bloggfavoriter som ligger i bloggrullen, jag måste genast kolla om du har lagt in några bilder på valpen 😀

      Kramar!

      Kommentar av sonjac | januari 17, 2010 | Svara

  2. WOW! Kul att uppleva när de föds och dokumentera det också. Första bilden blev skarpt och det syns tydligt hur svansen sticker ut 🙂 Riktigt bra! Synd på den andra bilden men tur att du fick första bilden så bra. Håller med att andra bilden var rolig ändå 😀 Mycket bra dokumenterat! Färger blev riktigt bra också.

    Kommentar av msunphotography | januari 16, 2010 | Svara

    • Kul att du gillar dom. Jag har fotat rom och yngel från dom här malarna i några veckor nu, om du vill hitta dom inläggen kan du kolla bara kategorin ”akvaristik” till höger så ploppar dom fram 😉 Det finns några bilder på romkornen där man ser ynglet inne i kornet.

      Kommentar av sonjac | januari 17, 2010 | Svara

  3. Oj, vad häftiga bilder. Jag påminns om ögonblicket då jag beskådade kläckning av mina dvärgvaktlar: http://www.youtube.com/user/elexidor#p/u/12/aINnFHTBbwM

    Kommentar av elexidor | januari 16, 2010 | Svara

    • Filmen är helt underbar elexidor. Jag har träffat på dvärgvaktlar tidigare, i Fjärilshuset, Hagaparken http://www.fjarilshuset.se Dom springer lösa där bland alla fantastiska växter och håller lite ordning på insekter och larver. Dom är så små och söta, och rätt svåra att se om man inte vet att dom finns där under växterna.

      Kommentar av sonjac | januari 17, 2010 | Svara


Kommentera

