Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Till doktorn idag

Nu ska jag strax till doktorn igen. Det är bara ett rutinmöte inför tredje cellgiftsomgången på måndag.

Jag sov ganska bra, men vaknade varannan timme genomsvettig på huvudet/ansiktet. Det var bara att kliva upp och blaska av sig med kallt vatten och vända på kudden. Jag tog smärtlindrande någon gång också, men nu känns det ok. Jag har ingen värk där jag fick porten insatt men är förstås väldigt, väldigt öm för beröring… och blå 😉 Janne ska få fota det här när det läkt lite och jag tagit bort tejpen som ligger över såren. Den ska sitta där i 10 dagar, så jag kan duscha precis som jag vill. Det var skönt att göra det i morse och smeta på sig hudcreme på benen. Efter tvätten med bakteriedödande medel i förrgår och igår var jag väldigt knastrigt torr på huden.

På bilden ovan är det parning på gång igen. Jag plockade 5-6 romkorn innan jag lade mig igår. Det är hanen som ligger underst och honan trycker ner honom.

januari 15, 2010 - Posted by | akvaristik, sjuk

2 kommentarer »

  1. Vad skönt att det känns ok med den där porten. Man blir lite förvånad att de inte kan planera, läkaren kunde ju ha kommit och snackat med dig när de satte in den och du ändå var på sjukhuset tycker man. Nåja, det är i alla fall inte lika apkallt ute i dag.

    Kommentar av Anna | januari 15, 2010 | Svara

    • Det är köer på att få portar och inget livsnödvändigt, då får man väl ingen förtur precis 😉 Men visst håller jag med dig, det hade varit fint att haft den redan första behandlingen.
      Jag pratade med en kvinna där som också fick en port, hon hade opererats men inte påbörjat cellgiftsbehandlingen.
      Jag gjorde det ju i ”fel” ordning eftersom det inte gick att operera direkt, cancern är för spridd. Hade jag fått operation först hade jag nog hunnit få porten innan också gissar jag.
      Men det var riktigt skönt ute idag, fast jag gillar inte slasket på marken.

      Kommentar av sonjac | januari 15, 2010 | Svara


Kommentera

