Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

När blev det fel…

Janne drog iväg till jobbet i morse och jag sov så gott. Efter ett tag fick jag ett SMS: Jag har gjort bort mig idag! Jag blev ju väldigt orolig och ringde och frågade vad som hänt. Jo, när han kom till jobbet var SAABs enorma parkering helt tom, och han kom inte in genom dörren… det visade sig att det var ju söndag idag 😀

Jag tyckte det var lite konstigt att det bara var en telefonsvarare på Karolinska när jag skulle ringa och fråga om en sak med operationen… och visst var det skumt att Apoteket var öppet igår, det brukar inte vara öppet där på söndagar. Men jag tänkte att det kanske var någon extra service pga alla röda dagar 😀

Vad jag funderar över nu är: När blev det fel? Firade vi nyår på rätt dag egentligen? Att det smäller av raketer är inget säkert tecken, dom har ju smällt sen typ midsommar 😉

januari 3, 2010 - Posted by | humor

7 kommentarer »

  1. Ha ha… det kan man undra (när det blev fel).

    Var med om något liknande i Grekland för x-antal år sedan. Vi skulle vara där i två veckor, och hade två dagar kvar… trodde vi. Det visade sig att flyget hem gick… iiiih hjälp… samma kväll! Panik!

    Vet fortfarande inte när det blev fel, men åt helsike fel blev det… tur iallafall att vi kom hem med rätt plan!

    Kommentar av Lilla Damen | januari 3, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Underbart Lilla Damen. Vilken tur att ni kom på det i tid i alla fall, även om det blev stressigt.

      Kommentar av sonjac | januari 3, 2010 | Svara

  2. Ha, ha… 😀

    Jag har gjort nästan samma, jag vaknade en morgon, steg upp och klädde på mig. Åt frukost och sedan gick jag till jobbet. Tyckte bara att det var lite lugnt på gatorna.. då kollade jag klockan, hon var inte ens 4 på morgonen. Jag skulle börja 7, men det var på vintern tror jag så det var mörkt och skulle vara mörkt när det var dags för jobbet… Det var bara att traska hem igen och vila ett par timmar till 😀

    Kram

    Kommentar av CD | januari 3, 2010 | Svara

    • Ha! ha! Ja sådär har jag också gjort någon gång.

      Kommer ihåg en kollega som ställde klockan en timme åt fel håll när man ställde om Vinter/sommartid. Hon skulle böjar jobba kl 04 på morgon, och kom till jobbet 02 😀 Jäklar vad sur hon var 😉

      Kommentar av sonjac | januari 3, 2010 | Svara

  3. Dagvill får väl ses som en yrkesskada för oss i tågbranschen. 🙂

    Ni på pendeln har ju ändå schemaläggning och turer med någotsånär verklighetskontakt, men hos oss på gröna lådan kan det ju tyvärr se ut nästan hur som helst.

    Frågan är väl vad man blir mest bäng i kolan av -en period med 11 timmar mellan jobben och sedan ut igen, eller en period där man slutar vid 05:30 ena dagen och sedan börjar vid 05:30 andra dagen, och hela tiden får förskjuta dygnet. Men dagvill blir man i alla fall!

    /Joakim

    Kommentar av Joakim | januari 3, 2010 | Svara

  4. Haha, tja, jag frågade en kompis på nyårsdagen om hon skulle upp och jobba ”i morgon” (och menade den 2/1) varpå hon svarade att hon brukar vara ledig på lördagar. Så här är en till som varit dagvill så det räcker 🙂

    Kommentar av Anna | januari 3, 2010 | Svara

  5. Men så konstiga vissa dagar kan bli 🙂

    Här var nyår lugnt, vi skålade i champagne vid 12-slaget och innan dess hann vi också se Grevinnan och betjänten, har missat det i ett par år nu, jag som alltid sett på det i alla år… men nu äntligen. Men bra att jag missat det några år eftersom jag nu faktiskt garvade åt programmet, det var det längesen jag gjorde 😀

    Ha det gott Sonja, kramar och så håller jag tummarna för din op 14:e (?) var det va?

    //M

    Kommentar av Malin H | januari 4, 2010 | Svara


Kommentera

