Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Flådda långhåriga marsvin

I brist på marsvinsbilder blev det en från mitt sims igen 😉

Jag har varit en gnutta piggare idag fram till kanske 20-tiden. Sen satt jag på pin kiv och fnulade med mitt sims som jag fått problem med iom senaste uppdateringen ( blue lots)  😦  När jag kom i säng strax före midnatt var jag trött, men nu kan jag inte somna istället. Typiskt, men det gör inte så mycket egentligen.

Jo det här med marsvin ja. Nu fäller jag riktigt, riktigt mycket. Jag blöter håret och ställer mig med huvudet neråt och borstar håret riktigt, riktigt ordentligt. Efter en stund ser det ut som jag flått några duktigt långhåriga marsvin på golvet 😀

Kanske skulle jag köpa en trimmer och raka allt själv när det är dags? Frissan är ju inte billig direkt. Vad kan en trimmer kosta tro? Jag kommer väl att få raka några gånger i alla fall. Det blir nog billigare, sen kan Janne få den 😉

Idag blev det inget kulinariskt till middag. Bara kokt potatis med lite smör och salt och lite stekta prinskorvar.

Nej om jag skulle försöka somna då.

december 18, 2009 - Posted by | sims, sjuk

12 kommentarer »

  1. Ha! jag undrade vad du höll på med när jag såg rubriken…det brukar finnas rätt biliga trimmers på ställen som caes ohlsson o jua. De håler kanske inte så länge men det gör vä inte så mkt om du inte fastnar för din nya frisyr.
    Ska se om jag kan övertala H att avslöja var hon bar iväg USB-minnet så jag kan sätta fart. kram!

    Kommentar av MariaH | december 18, 2009 | Svara

    • Ahaaa… nu skyller du på H istället för de vanliga vildvittrorna när prylarna försvinner 😉

      Kommentar av sonjac | december 18, 2009 | Svara

      • I det här falet SÅG jag vem som flyttade det… *s*

        Kommentar av MariaH | december 18, 2009

    • Ja, ja, ja… skyll på den som är liten du 😉

      Kommentar av sonjac | december 18, 2009 | Svara

  2. Flådda marsvin????? Hickade till när jag såg rubriken … men nu förstår jag. Nu får du gå med mössa på, det blir kallt om skulten annars .. huvvaligen. Visst blir det billigare om du trimmar själv. Sedan växer det ut igen och vem vet kanske det blir krull el så .. *S*.
    Tänker på dej … tänker på dej … tänker på dej … ! *kram*

    Kommentar av Iréne | december 18, 2009 | Svara

    • Klart jag skriver knäppa rubriker ibland, med flit. Jag hade ett inlägg för länge sedan med flugor som parade sig på en koskit. Det inlägget kallade jag ”Gruppsex på en komocka”. Gissa om det var många som ramlade in där som gogglade på ordet ”gruppsex”… gissar att de blev rätt förvånade 😉

      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | december 18, 2009 | Svara

  3. Marsvin på golvet låter rätt intressant 😉 Och kokt potatis med smör, det är gott det. Och ännu godare med prinskorv till. Så det låter hur kulinartiskt som helst ju!

    Ha det gott och kramar!

    //M

    Kommentar av Malin H | december 18, 2009 | Svara

    • Det är lustig det där med mat. Jag äter inget godis alls nu, inte glass heller. Sockersuget hann försvinna när jag var så dålig på att äta när buken var så svullen av vätska och irriterade slemhinnor.
      Däremot äter jag lite lantchips då och då. Men nu är jag mycket mer sugen på lite kraftigare mat. Kanske inte så stora portioner, men med mer kalorier i form av fett och protein. Då håller jag mig mätt och nöjd mycket längre och det gör nog också att jag inte behöver trycka i mig godis.

      Jag gick ner en del när jag inte fick i mig mat. Men nu är vikten helt stabil, det känns oerhört skönt.
      Bara jag kryar på mig så ska jag nog komma igång med lite raska och långa promenader.
      På jobbet fick vi julkappar iform av ett ”gåvobrev” från en firma. Man loggar in med en personlig kod och kan välja vilken julklapp som passar. Jag valde ställbara och lite fjädrande gångstavar, och dom kom redan idag. Mailade in ordern igår har jag för mig.

      Jag hoppas jag kommer mig för att testa dom också sen.

      Kram!

      Kommentar av sonjac | december 18, 2009 | Svara

  4. Jag har lånat såna stavar några gånger och de är jättebra. Även bra när man inte ska motionsgå, men t.ex. har en tyngre rygga att balansera. Själv tänkte jag givetvis direkt på de gånger när jag har den stora kameraryggan (visst var det så att vi i stort sett hade samma sort? – kanske den som passar bra på en kort tjejrygg). Nå, det blir ju en del att hålla rätt på om man ska ha med stativ och något annat i handen också förstås, men ska man gå lite längre mellan bil och fotoplatsen och sen ”slå läger” medan man plåtar är det väl värt att tänka på att ha dem med.

    Kommentar av Anna | december 19, 2009 | Svara

    • Någonting som var riktigt bra när man ska balansera med en tung fotoutrustning på knaggliga stigar är ett lite lättare enbensstativ. Det hade jag på Island sist och det var suveränt. Dels som stöd när det var brant uppför eller nerför, och så fungerade det hyffsat som stativ också. Så då lämnade jag trebenaren i tältet/bilen.

      Vi har ganska lika ryggor, men din är snäppet djupare. Du hade väl ett mycket bättre midjebälte också har jag för mig. Mitt är inte vadderat, det är väl ditt?

      Kommentar av sonjac | december 19, 2009 | Svara

  5. Precis som de andra reagerade jag på rubriken. Du skulle kanske ha en framtid på någon av kvällstidningarna som rubrikmakare 😉

    Lite kokt potatis med smör och ett par stekta korvar är inte så bara; kan vara smarrigt värre!

    Kommentar av Fredrik | december 19, 2009 | Svara

    • Det där med rubriksättning är kul. Förra sommaren, eller var det kanske i somras… jag fotade i alla fall ett gäng kopulerande flugor på en komocka. Det var väldigt många flugor som höll på på varenda komocka på hela Järvafältet 😉
      Jag lade upp en bild och satte rubriken ”Gruppsex på en komocka”. Gissa om det blev många besökare på det inlägget 😀
      Långt efteråt såg jag att folk trillade in på det inlägget efter att ha sökt på ordet ”gruppsex”. Jag tror de blev en aning besvikna 😉

      Kokt potatis, stekt korv och ett par stekta ägg… det fungerar också.
      Igår blev det korg Stroganoff och spagetti, funkar också bra.

      Kommentar av sonjac | december 19, 2009 | Svara


Kommentera

