Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nikon släpper nyheter

Ha! ha! ha! Jag var först, jag var först, jag var först… 😀 Hade fått mail från Nikon om två nyheter som dom presenterar idag och Janne visste inte om det 😀 😀 😀

Det är en ny TC-20E III som är helt nydesignad med vädertätning, större lossningskapp så man kan lossa den även med grova handskar och förstås bättre värden på allt. Pris 5 890.

Och så har dom släppt en ny version av Jannes och min ”strumptork”, som vi fotar fågel med, den nya versionen heter AF-S NIKKOR 300/2,8 IF-ED och riktpris ut blir 66 590. Det står att den är lite kompaktare, lättare, 2,9 kg och förstås bättre optiskt mm.

Säljstart 29 januari 2010.

Fast jag är sååå nöjd med det jag har, både den gamla TC-1,7 med tillgång att låna Jannes 1,4 och 2,0 samt ”strumptorken” 300/2,8 som jag fotar fågel med, när jag orkar släpa på den 😉

Smeknamnet ”Strumptorken” fick gluggen i Falkenberg när vi var ett gäng från NaturfotoForum som träffades för en helgs samvaro och fotande. Vi bodde på ett helt enormt charmingt ställe, som jag för tillfället glömt vad det hette. Vi några tillfällen när vi satt och solade, det var på försommaren, hade mina strumpor blivit lite blöta. Min kamera med gluggen på låg där så tryggt på stentrappan och jag lade över mina strumpor på tork över gluggen… sen var det namnet fött 😉

december 10, 2009 - Posted by | prylar

6 kommentarer »

  1. Kul med nyheter, men jag hade hoppats på en AF-S 300/4 VR och/eller AF-S 400/5,6 VR som hade passat min plånbok lite bättre. Kanske kommer de längre fram.

    Kommentar av Micke | december 10, 2009 | Svara

    • Jo du, det är inga billiga prylar de släpper precis. Jag undrar om Janne har koll på om andra grejer är på gång? Det är absolut inte så att han för någon förhandsinfo från Nikon. Däremot har han koll på de ryktessidor som brukar ha rätt.

      Kommentar av sonjac | december 10, 2009 | Svara

  2. det var väl för väl att det kom en förkaring på ”strumptorken”

    Kommentar av MariaH | december 10, 2009 | Svara

    • Ha! ha! Ja det är en väldigt exklusiv strumptork 😉 Jag borde ha någon bild på det någonstans, eller kanske Janne har.

      Kommentar av sonjac | december 10, 2009 | Svara

  3. När jag läser om ”strumtorken” så ler jag glatt för håller med dig, vilket underbart ställe Grimsholmen är och vilken skön helg vi hade därnere.

    Kan väl erkänna att en sådan ”strumptork” skulle jag också vilja ha, klart bättre än dom där tråkiga vita strecken jag hänger upp mina strumpor på 🙂

    Kommentar av Agnetha | december 11, 2009 | Svara

    • Jaaa, det var ju så det hette. Vilken fantastisk helg och vilket ställe vi bodde på. Det där råddade Magnus ”Musen” bra 😀

      Kommentar av sonjac | december 11, 2009 | Svara


Kommentera

