Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Drottningens pärlor

Till alla pysslare

En av mina akvariebekanta håller på med egen tillverkning av glaspärlor. Jag visste inte det här förrän helt nyligen och blev såld på pärlorna. Jag bara måste ha några stycken. Hon som tillverkar pärkorna har hållit på med lajvspel i många, många år och sytt sina egna, och andras kläder. Nu har hon gått över till ett medeltidssällskap och är med på uppvisningar mm samt säljer egentillverkade smycken och pärlor.

Låter det spännande? Klicka in på sidan och bläddra runt lite. Missa ingenting, speciellt inte glaspärlorna med fiskmotiv eller de som ser ut som perfekta kottar… jag är så fascinerad av kreativiten och skaparglädjen.

HÄR är länken till Drottningens pärlor.

Jag har även lagt till länken i min länksamling här på bloggen.

Tack Triana 😀

december 5, 2009 - Posted by | ditt och datt, länkar, pyssel, reklam

2 kommentarer »

  1. Vilket medeltidssällskap då? Jag var i den svängen förut när jag även jobbade med historia (som museilärare), därav nyfikenheten.

    Kommentar av Anna | december 5, 2009 | Svara

  2. PS Nu har jag varit inne och tittat. Pärlorna var kanonfina, kottarna gillar jag också. Hon skrev ju på sin sida att det var SCA, ja, det har jag också varit med i för länge sedan (var faktiskt en av dem som grundade det i Sverige), har kvar en del historiska kläder också, har tänkt flera gånger att man skulle använda dem tll något foto-nånting, men det har inte blivit av 🙂

    Kommentar av Anna | december 5, 2009 | Svara


Kommentera

