Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Både sämre och bättre

Igår på fm kände jag mig riktigt pigg, jag sov ganska bra. Men sen slarvade jag lite med tabletterna och rasade ner mig igen framåt em. Några tabletter senare var jag rätt pigg igen. Slutsats=Slarva ej med tabletterna 😀

Magen började komma igång lite, lite igår också. Idag är den igång nästan lite väl mycket… men hellre det än tvärtom. Jag är så uppsvälld i buken så det är svårt att veta vad som är vad egentligen. Vätska har jag igen, mycket. Men det släppte lite på trycket då magen kom igång. Samtidigt så är bukhinnorna så irriterade och svullna i sig själva också. Vätskan trycker på både uppåt och neråt mot lungor och nederdelen av tarmar mm.

Just nu känner jag mig ganska pigg. Jag har fått i mig den vanliga sjukfrukosten med ägg/anjovis och laxsmörgås samt ett glas ProViva och en morfintablett. Tar jag en tablett var 3e timme mår jag rätt bra.

Nu närmar det sig i alla fall tisdag då jag ska till Radiumhemmet första gången. Det känns riktigt bra. Jag undrar när själva behandlingen kommer igång, men det får jag veta på tisdag förstås.

Jag har sett alldeles för många filmer och serier på DVD nu så jag har ledsnat. TV har jag ingen, det hade förstås varit ett tidsfördriv nu när jag är hemma, men jag kommer inte att skaffa någon ändå.

Däremot har jag börjat spela lite på den nya expansionen till Sims3 på datorn. Den är ROLIG 😀 Bilden ovan visar min simmare Tessa som köpt en ormtjusarkorg på en marknad i Egypten och nu sitter och försöker få ormen att dansa 😀

Janne kommer strax över och håller mig lite sällskap. Jag ska nog försöka klå honom i luffarschack… fast det brukar bli tvärtom. Jag har ett 3D luffarschack men det vill han inte spela… jag har tränat så mycket på det tidigare så jag har för mycket försprång. På papper däremot gillar han att klå mig 😉

november 28, 2009 - Posted by | sims, sjuk, spel

4 kommentarer »

  1. Fortsätter att hålla tummarna och att behandlingen kommer igång och funkar som den ska. Äldsta dottern sitter bredvid mig säger att hon gillar dig, eftersom du spelar Sims (och ger mig en pik att hon inte har Sims3 än…) (hon gillar dina räkbilder också) 🙂 Hursomhelst, lycka till med vad som kommer i veckan.

    Kommentar av Fredrik | november 28, 2009 | Svara

    • Tack ska du ha Fredrik.
      Ha! ha! Dumma mig som spelar sims 😉 Jag spelade tvåan rätt mycket innan. Trean har jag spelat rätt mycket och nu köpte Janne expansionen till mig och den är riktigt kul den också.
      Hälsa dottern 😀

      Kommentar av sonjac | november 29, 2009 | Svara

  2. Håller tummarna för att du ska få komma igång redan på tisdag, det är jobbigt att vänta, det vet ju jag också. Fråga doktorn om du inte kan få Oxy Contin också, de är långverkande, 12 timmar och så kan man ta en Oxy-Norm när man känner att det inte räcker med ”grunden”. Jag går på 15 + 15 mg av den långverkande (alltså morgon + kväll) samt upp till 4 snabbverkande per dag. Brukar försöka spara en snabbverkande till jag vaknar, så att jag kan ta den och sen ligga och dra mig lite och få lättare att komma upp.

    Kommentar av Anna | november 30, 2009 | Svara

    • Bra tips Anna. Jag ska fråga om den tabletten kan vara någonting som passar mig.

      Men det kan vara så att det är för starkt för mig just nu. Du har ju någonting helt annat i din rygg som du brottas med din stackare.

      En enkel och skön lättare tillfällig smärtlindring är en vetevärmare. Inte för det hjälper mer än just för stunden men jag slappnar av väldigt bra i ryggen en kort stund i alla fall och blodcirkulationen sätter fart en stund.
      Jag har haft den här i många år, mest för att värma fötterna i sängen vintertid precis då jag lägger mig.

      På Karolinska finns en liknande men mer hygienisk variant med påsar med blått gelé som man värmer i en micro.

      Kommentar av sonjac | november 30, 2009 | Svara


Kommentera

