Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Vad ska med?

01-7704

Jag ringde Karolinska och kollade när jag skulle vara på avd ikväll. Det var 18.30. Så nu håller jag på och funderar på vad som ska med. Självklara saker är mp3, mobil, laddare, en deckare, inneskor, tandborste mm. Men ska jag släpa med en morgonrock också tro?

Jag känner mig stel som en krokodil, mäter med måttband rund midjan och har visst lika mycket vätska i buken igen nu. Det är rätt jobbigt, svårt att röra sig mm och jag blir andfådd för minsta lilla.

Steglitserna härjar med fröautomaterna, dom äter mycket och snabbt. Det är bra. Men jag har inte sett nötskrikorna fler gånger. Det är väl inte så konstigt, dom är rätt skygga och ser väl att det är någon hemma.

Nu ska jag försöka få ner en frukostsmörgås. Det är en så märklig känsla att vara både hungrig och känna sig proppmätt.  Sen kanske jag tittar på några gamla avsnitt av CSI. Jag har tre boxar kvar att beta av.

Jag tror inte jag kommer att hänga vid någon dator den här gången när jag är på Karolinska. Jag hamnar på en annan avd. Inte så långt bort från den förra, bara på andra sidan hissar och trappor. Men för att komma åt biblioteket med datorerna måste jag trava genom hela den andra avd också, jag kanske inte orkar det.

november 9, 2009 - Posted by | sjuk

17 kommentarer »

  1. Vi känner inte varandra, men vi har säkert vinkat och blinkat till varandra någon gång längs spåret. Däremot har jag alltid uppskattat att följa din blogg och njuta av de fina och eftertänksamma bilderna som du har lagt upp!

    Lycka till på sjukhuset, och krya på dig!

    Önskar en fotointresserad kollega på gröna lådan. (nej, det var inte jag som körde dieseln i Spånga 😉 )

    /Joakim

    Kommentar av Joakim | november 9, 2009 | Svara

    • Åhå, en riktig lokförare 😀 Jag vinkar alltid till alla jag möter, och de som alltid vinkar tillbaks är ni på Green Cargo och BV med sina märkliga maskiner. Dom anda är det lite si och så med 🙂
      Då känner du säkert Gyllis? Fast det var ett par år sedan han slutade på Tm.
      Ska jag berätta en hemlighet… T44 är mina favoritlok, vilka monster dom är 😉

      Tack för hälsningen och jag ska försöka släpa med kameran på jobbet lite oftare så det kommer upp lite trevliga järnvägsbilder 😀

      //Sonja

      Kommentar av sonjac | november 9, 2009 | Svara

      • Riktig och riktig… det luktar nog mer diesel om mig i alla fall 🙂

        Vad gäller hälsandet, så verkar det ju onekligen som om SJAB har utfärdat något förbud mot att hälsa på andra bolags operatörer. Problemet med pendlarna är att ni sitter så långt in i hytten på en X60, så man ser inte om ni vinkar eller vad ni håller på med. Kanske bäst så, vid närmare eftertanke… ;-P

        Gyllis känner jag -jag har t o m haft honom som handledare en gång i den grå forntiden. Numer jobbar han nere i Nässjö, kör radioloksturer på gransrisbanor och bökar runt i blåbärssnåren med en K16-nyckel i högsta hugg och trivs.

        T44 är onekligen ett rätt så roligt lok. Jag tycker fortfarande att det är litet av jultomtens verkstad i jätteformat över dem, med snurrande motvikter, urverksfjädrar och uppblåsbara ballonger under huven. Vem vet, nästa gång man öppnar en huvlucka sitter kanske Pettson & Findus där? Vi får väl se hur de ombyggda Td-loken blir. Jag tror säkert att de blir bra, men jag undrar om de kommer att bli lika charmiga som de gamla T44:orna?

        Ser fram emot att få vinka till dig igen när du har kommit ut från sjukhuset!

        /Joakim

        Kommentar av Joakim | november 10, 2009

  2. Önskar lycka till med allt Sonja – tänker på dig varje dag och jag hoppas så att allt nu blir bra!!! Blir så ledsen när jag läser om allt du måste gå igenom, även om jag faktiskt på nåt sätt vet att är det nån som klarar det så är det du. Så mycket har jag förstått 🙂

    Många kramar från mig!!

    Kommentar av Malin Hellesø | november 9, 2009 | Svara

    • Tack Malin!

      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | november 9, 2009 | Svara

  3. ta med morgonrocken vet jag, sjukhus kan vara lite småkalla… Önskar dig lycka till! Stor kram!

    Kommentar av MariaH | november 9, 2009 | Svara

    • Ja du borde väl veta som var på sjukan nyss 😉

      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | november 9, 2009 | Svara

  4. Hittade Din blogg för någon vecka sedan, och blev inte glad av vad jag läste…
    Lycka till! Hoppas de inte är för stygga mot Dig på sjukan…

    Mvh Lilla Damen
    Ps: Lämna mobilen hemma… är rädd att du inte får ta in den på sjukhuset. Ta med varma strumpor och pennor i stället (brukar vara brist på det där)…

    Kommentar av Lilla Damen | november 9, 2009 | Svara

    • Jo jag vet att man får ha mobil på just den avdelningen, det var där jag var då dom tappade lungan på vätska.

      Pennor är bra, raggsockor funderade jag på tidigare men glömde av. Tack för att du påminde mig.

      Kommentar av sonjac | november 9, 2009 | Svara

  5. … och ett par sockor, kallt som fasen om fötterna kan det vara – hemskt. ”huvudsaken är att man håller sej torr (varm) om fötterna” som Emil sa ….
    *kramar om* – hårt! och tummarna håller jag också – hårt!!! /Iréne

    Kommentar av Iréne | november 9, 2009 | Svara

    • Sockor ska packas ner 😀 Det var lite kallt om fötterna de tidigare gångerna, men jag tar med inneskor också.

      Kram!

      Kommentar av sonjac | november 9, 2009 | Svara

  6. Kan inte lämna några råd om vad som ska med till sjukan. Har varit inlagd en enda gång i livet, och det var när jag var liten grabb.

    Så jag kan bara skicka med lyckönskningar. Så det gör jag: lycka till!

    Kommentar av Fredrik | november 9, 2009 | Svara

    • Tack ska du ha Fredrik 😀

      Kommentar av sonjac | november 9, 2009 | Svara

  7. Lycka till Sonja!
    Det här kommer ordna upp sig fint. 😉

    Kommentar av Mårten Lundgren | november 9, 2009 | Svara

    • Tack ska du ha Mårten. Jag ser fram emot i morgon em då
      jag förhoppningsvis vet mer om vad som invaderat min kropp 😀

      Kommentar av sonjac | november 9, 2009 | Svara

  8. Lycka till! 🙂

    Kram Linda

    Kommentar av muppins | november 9, 2009 | Svara

  9. Lyckat till Sonja! du är en stark och härlig tjej! det kommer att lösa sig!

    stora kramar
    ///magnus

    Kommentar av vastkustenfoto | november 9, 2009 | Svara


Kommentera

