Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Väntan

kDIAqSir2g

Nu längtar jag efter nästa steg, operationen. Jag mår inte så bra, har ont i ryggen och väldigt märkliga känslor i magen. Det både nyps och utvidgar sig på något underligt sätt och jag sover dåligt.

Om läkarna är tvugna att välja alternativet titthål och enbart prov från cystan/cystorna och inte tar bort någonting kommer jag att känna mig rätt besviken tror jag. Då blir det cellgifter först och sen en riktigt operation. Ja, ja det är inget jag kan påverka.

Dagens andra glädjeämne, Janne är alltid nr 1 :D, det var ett besök av två nötskrikor vid mina fröautomater. Jag hade ingen möjlighet att fota, dom är så skygga och jag ville inte skrämma iväg dom. Men snygga var dom och på bara 2-3 meters avstånd med en glasruta mellan.

november 7, 2009 - Posted by | fåglar, sjuk

8 kommentarer »

  1. Jag fick se dessa nötskrikor, och dom är ju hur läckra som helst. Att se din fågelmatning med både steglitzer och nötskrikor är inte fy skam!

    Jag tror du har fel när du räknar glädjeämnen. Nr 1 är du, sen får du räkna hur du vill. Jag insisterar 😉

    Kommentar av Janne Arleklint | november 7, 2009 | Svara

    • Ha! ha! ha! Jag ger mig icke 😀

      Kommentar av sonjac | november 7, 2009 | Svara

  2. Håll ut. På något sätt känner jag att det kommer gå hur bra som helst för dig. Förstår hur du känner. Men tänk positivt. Det är viktigt! Försök samla kraft. Det kommer att lösa sig!
    – och du är redan på god väg. Du gör bilder. Skriver. Och sprider glädje… !

    /Mats

    Kommentar av Mats | november 7, 2009 | Svara

    • Tack ska du ha Mats. Det som är jobbigast just nu är att jag fått buken full med vätska igen, det är sååå obekvämt. Men på tisdag hoppas jag allt är urtappat igen 😉

      Kommentar av sonjac | november 7, 2009 | Svara

  3. Hejsan Sonja!!
    Jag har inte varit inne på din blogg så mycket det sista men förra veckan smög jag in. Vilken chock jag fick… Jag visste liksom inte vad jag skulle säga eller vad jag skulle skriva. ”Usch” är det mest spontana jag kan komma på. ”Inte Sonja” är nästa… Jag känner också på mig att du kommer kirra detta. Du är en så härlig, underbar och god människa som sprider så mycket positivt omkring dig och med den inställningen har man mycket igen. Hur många kramizzar som helst till dig!! Skickar styrkekramar till er båda!!

    Kommentar av Maria "lenmar" | november 7, 2009 | Svara

    • Tack Maria!
      Det är verkligen trevligt att höra av dig 😀
      Jag hoppas på det bästa, men känner mig lite gnällig ibland nu. På måndag kväll åker jag in till Karolinska och då ska dom få ta hand om mig där, på tisdag vet jag förhoppningsvis lite mer. Det är lite jobbigt att det är så ovisst just nu.

      Många kramar till dig och din familj
      med alla katter inräknade 😀

      Kommentar av sonjac | november 7, 2009 | Svara

  4. Nu är det dags för mig att sova min kära. Jag tänker på dig hela tiden och finns hos dig alltid. Sov gott så hörs vi i morgon.

    Kommentar av Janne Arleklint | november 7, 2009 | Svara

  5. Jag håller med Janne… klart det är du som är nr 1 :))

    Kram på dig!

    Kommentar av Malin Hellesø | november 9, 2009 | Svara


Kommentera

