Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Allt på en gång

9sqNttceNo

Igår jobbade jag halvnatt, var hemma runt 02 i morse. Ikväll ska jag jobba natt och i morgon åker jag och Janne ner till Vårgårda direkt jag slutat jobba. Jag planerar att ligga och sova i baksätet, hoppas det fungerar, annars tror jag inte NaturfotoForums bilder som vi ska hänga kommer att hamna rakt 😉

Men på förmiddagen idag var jag till tandläkaren… gillar det inte men inser fördelen så jag går på alla kallelser. Den här gången var det ett litet hål och lite tandsten. Jag klämde in en ny tandläkartid dagen efter jag får besked om vad alla prover och datortomografin visade (5e). Jag räknar kallt med att jag inte får en operationstid på fredagen (6e) utan allra tidigast på måndagen efter, eller senare. Så tandläkaren ska jag kunna klämma in där utan problem, har en fridag där.

Jag tror tyvärr att det har börjat fylla på med vätska i buken igen 😦 Hoppas jag har fel 🙂

Och så är jag lite sugen på att börja mata fåglarna ute i trädgården, men jag ska vänta ett tag till så att ingen fågel som borde flytta lockas att stanna kvar. Jag köpte en stooor säck med riktigt bra solrosfrön på Granngården (heter den så fortfarande tro) sent förra säsongen. Dom fröna kommer nog att räcka i vinter, hoppas jag.

oktober 29, 2009 - Posted by | sjuk

5 kommentarer »

  1. Håller fortfarande tummarna. Börjar bli lite svårt att programmera, dock 😉

    Tror inte du behöver bekymra dig kring fågelmatningen; de fåglar som ska flytta gör det. Såvitt jag vet är det lite av en myt att man lockar flyttfåglar att stanna kvar.

    Kommentar av Fredrik Mörk | oktober 29, 2009 | Svara

    • Är det så 😀 Då ska jag genast på stört fylla en av fröautomaterna. Härligt, då kan jag börja fota genom altandörren igen 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 29, 2009 | Svara

  2. Japp, nu hänger två av mina fröautomater på plats proppfulla med fint strimmiga och väldigt populära solrosfrön och tre ätande talgoxar, tack Fredrik 😀

    Kommentar av sonjac | oktober 29, 2009 | Svara

  3. Jag började i förrgår…det är full fart nu därutanför på altanen…men mest pilfinkar då förståss med den vildfröblandning som är nu…ska köpa solrosfrön och ladda med båda sorterna och hänga upp flera matare å se om jag kan locka till mig lite roligare arter!

    Kommentar av Steffe | oktober 29, 2009 | Svara

    • Vad kul, Steffe. Jordnötter är ett bra tips också. I mataren med jordnötter hade jag hackspett och tofsmes förra vintern.

      Kommentar av sonjac | oktober 29, 2009 | Svara


Kommentera

