Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Snabba ryck

jgULxvAqP6

Jag hann inte vara hemma länge innan röntgen på Karolinska ringde och berättade att jag hade en tid i morgon em. Härligt! Jag får inte äta tung mat efter 13,40 men fika går bra. Allt ska vara klart runt 17, så lite svält några timmar vid den tiden är ju bara naturligt.

Backsvalorna har jag nog haft uppe här tidigare, men dom är ju så söta, och helt orädda. Dom bodde i en mur runt kyrkan i Luleå Gammelstad med gångvägen några få meter utanför muren. Där stod Janne och jag och fotade, och folk som gick förbi undrade vad det var som var så spännande. När vi berättade om svalorna blev dom rejält förvånade: ”Men dom har ju alltid funnits här”.

Det man har för nära ögonen ser man ofta inte längre.

oktober 26, 2009 - Posted by | fåglar, sjuk

13 kommentarer »

  1. Den bilden var ju alldeles jättebra!
    Den har jag inte sett. Perfekt tajming.

    Kommentar av Janne Arleklint | oktober 26, 2009 | Svara

    • Det är nog dags att kolla igenom alla bilder på backsvalorna igen. Nu skulle i alla fall jag kunna sortera och kasta lite… tror jag 😉

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

  2. Va skönt…finns inget jäkligare än att vänta när man vill att det ska gå snabbt!
    Skitläcker bild!!!

    Kommentar av Steffe | oktober 26, 2009 | Svara

    • Gissa om jag blev glatt överraskad då jag såg den första hungriga svalungen sticka fram näbben ca 1 meter från mig där jag gick på trottoaren.
      Det var ju bara att rusa tillbaks till vandrarhemmet och byta ut vidvinkelgluggen mot fågelfotarprylarna och stativet istället 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

  3. Lycka till imorgon, jag håller båda tummarna för att allt ska gå bra!

    Kommentar av Micke | oktober 26, 2009 | Svara

    • Tack Micke 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

  4. Skönt att du slipper vänta! Fortsätter hålla tummarna. De där backsvalorna skulle jag också vilja träffa 🙂

    Kommentar av Fredrik | oktober 26, 2009 | Svara

    • Tack Fredrik. Är man bara i Luleå Gammelstad vid rätt tid är svalorna extremt lättträffade 😉

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

  5. gott att de skakade fram en tid så snabbt åt dig, lycka till!
    ang den isländska musiken har jag en skiva med den siste ”gubben” där han tolkar Bellman på isländska. Det är rätt kul att lyssna på…. Kramar!

    Kommentar av MariaH | oktober 26, 2009 | Svara

  6. Lycka till i morgon.
    – Härlig bild! Man blir glad av den.

    /Mats

    Kommentar av Mats | oktober 26, 2009 | Svara

    • Tack ska du ha Mats 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara


Kommentera

