Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Måndag

07-0357

Jahaja… så var besöker på Karolinska avklarat, och det var väl inte så positivt.

Läkaren var riktigt trevlig, men pratade ingen vidare svenska. Jag i min tur är inte så bra på engelska så det blev något mellanting där.

Hursomhelst hittade han ännu fler cystor och nu kunde jag se det största monstret själv ordentligt på skärmen, mörk och hotfull. Analysen av vätskan i buken var inte positiv så nu går vi vidare. Jag ska in nästa torsdag på en föroperationsundersökning, vad nu det är, och innan den ska jag in på en röntgen av lungor, buk och bäcken. Kan det ha hetat plattröntgen eller någonting liknande. Dom ringer i alla fall från karolinska när dom hittat en tid där dom kan stuva in mig, allt är rätt akut.

Lite träligt känns det förstås att man inte kan göra flera undersökningar samma dag.

Det känns lite blandat sisådär… jag är väl lite för nyfiken för att gräva ner mig i förskott och dom verkar proffsiga på Karolinska.

oktober 26, 2009 - Posted by | sjuk

14 kommentarer »

  1. Jaha, det lät ju sådär lagom roligt. Håller tummarna och följer utvecklingen med spänning.

    Kommentar av Fredrik Mörk | oktober 26, 2009 | Svara

    • Tack Fredrik. Jag förstår att dom inte kan säga så mycket än, det är ju därför dom ska göra fler undersökningar.
      Men jag måste erkänna att det konstigt nog känns rätt spännande och intressant också, och lite skrämmande.

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

  2. Du är stark Sonja!
    Tillsammans fixar vi detta!

    Kommentar av Janne Arleklint | oktober 26, 2009 | Svara

    • Jajamensan, har vi åkt Island runt två gånger utan problem så grejar vi det här med 😀 Pussar och kramar!

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

      • Hehe, ja klarar vi ”fossil” så klarar vi detta.
        Allt handlar om att fokusera, och bestämma sig för att klara av det. Det men bestämmer sig för att gör gör man ”ordentligt”, eller hur 😉

        Kommentar av Janne Arleklint | oktober 26, 2009

  3. Håller tummarna för att det går bra. Krya på dig!

    Kommentar av Björn Hellström | oktober 26, 2009 | Svara

    • Tack ska du ha Björn.

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

  4. Jag har varit nere för räkning och vet ungefär hur det känns. Man vill veta, men ändå inte. Ena stunden inser man allvaret, nästa inte. Man vill ta ett struptag kring halsen på läkaren och vråla ”Gör något då för tusan!”. Man vill i nästa stund tacka honom för allt sjukvården gör.
    Med rätt inställning och lite jävlaranamma kommer man långt och jag tror du besitter båda egenskaperna. Det här kommer gå bra Sonja!

    Kommentar av Elexidor | oktober 26, 2009 | Svara

    • Oj, det är ju exakt så här det känns för mig.
      Tack ska du ha.

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

  5. Fortsätter hålla tummarna för dig… extrahårt!

    Kommentar av Thomas Gehlhaus | oktober 26, 2009 | Svara

    • Tack ska du ha Howser 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

  6. Lät inte så kul det där, Sonja…men jag fortsätter att hålla alla tummarna att det ska lösa sig!

    Kram!

    Kommentar av Steffe | oktober 26, 2009 | Svara

    • Tack Steffe 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara

  7. Ja f-n Janne, vi borde berätta om ”fossil” på Island någon gång. Tur att vi lever efter den resan 😀

    Kommentar av sonjac | oktober 26, 2009 | Svara


Kommentera

