Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lunnefåglar och nattjobb

s2Hl92NqlZ

Jag jobbade natt till igår, det var väldigt lugnt. Det blir alltid någon/några timmar tågfritt mitt i natten. Den här gången blev det det i Nynäshamn. Jag körde dit det näst sista tåget, ”parkerade” och gick och lade mig 3 timmar.

Tidigt på morgonen gjorde jag säkerhetskoll på två olika tåg, dels ett som jag skulle köra själv och dels på ett tåg som skulle gå någon timme senare.

Det var ingen dimma den morgonen, konstigt nog. Det brukar alltid vara det där på höstarna. Men det börjar bli halt på spåren, dags för årets lövhalkeperiod.

Jag kom hem framåt 08 och sov sen till 14. Resten av em och kvällen tillbringade jag vid datorn och akvarierna. Det blev både en del spel och några gamla avsnitt av CSI säsong 3.

DXJkOOTeuj

När Janne och jag var till Island 2007 fotade vi lunnefåglar på fågelberget vid Lattrabjarg, Västfjordarna. Dom var helt orädda och brydde sig inte ett dugg om oss. Vid två tillfällen när jag låg och fotade höll jag på att få lunnar i håret. Dom kom inflygande från havet och landade uppe på kanten av fågelberget där vi var.

oktober 23, 2009 - Posted by | ditt och datt, Island, järnväg

2 kommentarer »

  1. Ett härligt porträtt!!! Riktigt snyggt.

    /Mats

    Kommentar av Mats | oktober 24, 2009 | Svara

    • Tack ska du ha Mats. Det var en helt fantastisk kväll/natt där på fågelberget i nästintill midnattssol. Vi fotade till framåt 01 och solen var inte nere än. Jag är väldigt glad och nöjd som fick tillfälle att vara där just den kvällen med alla underbara lunnar.
      Gissa om jag längtar dit igen, hela tiden 😉

      Hälsningar Sonja!

      Kommentar av sonjac | oktober 24, 2009 | Svara


Kommentera

