Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Råstasjön igen

01-7550

Häger med abborre

03-7529

Det var helmulet i morse så vi åkte inte till Råstasjön förrän vid 12 när solen dykt fram. Mycket folk var det, och rätt mycket fågel.

Det blev lite slöfotande och kikande på hägrarna. Bl a fick vi se en häger hoppa ner i vattnet och hugga en liten abborre. Efter lite jonglerande för att få den rättvänd försvann den blixtsnabbt ner i det hungriga gapet. Synd den inte var närmare 🙂

Annars så är det sådär, det känns inte bra i buken. Det är som om en elak liten gnom sitter där inne med 20 nylonrevar med krokar fastsatta lite härochdär på insidan. Sen sitter gnomen där och rycker i linorna då och då. Jag vet inte om det är cystan som trycker eller tarmar mm som inte hamnat riktigt rätt än efter att vätskan tappades ut. Men om en vecka på måndag vet jag lite mer i alla fall.

oktober 18, 2009 - Posted by | fåglar, sjuk

9 kommentarer »

  1. Usch… jag tycker så synd om dig Sonja. Verkligen!! Jag hoppas att allting kommer att bli precis som vanligt sen och att du får slippa besvären.

    Många kramar!

    Kommentar av Malin H | oktober 18, 2009 | Svara

    • Tack Malin, du är så rar. Jag funderar en del på hur länge jag dragits med det här. Jag märker ju hur oändligt mycket lättare det är att dra riktigt djupa andetag och att jag inte är så stel och orörlig som jag trodde.
      Jag hoppas jag blir piggare och ännu rörligare igen när allt är klart. På ett lite bisarrt sätt tycker jag det är spännande också.

      Du får gärna hjälpa mig att hålla tummarna den 26e då jag får besked på om det är elakartat eller inte 🙂

      Kramisar tillbaks!

      Kommentar av sonjac | oktober 18, 2009 | Svara

      • Du kommer inte att vara ensam den 26:e. Jag kommer att vara med dig.

        Kommentar av Janne Arleklint | oktober 19, 2009

  2. Ja – du vet ju att vi håller tummarna för dig!

    PS. Den nedersta bilden tyckte jag var rolig. Väldigt annorlunda. DS.

    /Mats

    Kommentar av Mats | oktober 19, 2009 | Svara

    • Tack ska du ha Mats.
      Visst är den undre unik, en enbent fågel utan hals och huvud 😀

      Kommentar av sonjac | oktober 20, 2009 | Svara

  3. Men det är ju när det är helmulet som man kan göra dom där bilderna 🙂 Inte när det är sol och mitt på dan ju 😉

    Kommentar av Malin H | oktober 21, 2009 | Svara

    • Ha! ha! Ja nu skrev jag inte hela historien igen, meningen var att vi skulle dit i soluppgången och fånga lite sparsamt men vackert morgonljus på hägrarna.

      Kramisar!

      Kommentar av sonjac | oktober 21, 2009 | Svara

  4. riktigt snygga bilder 🙂

    Kommentar av Oscar | maj 12, 2010 | Svara

    • Ha! ha Hur hittade du det här gamla inlägget 😀
      Tack för kommentaren.

      Kommentar av sonjac | maj 12, 2010 | Svara


Kommentera

