Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

På Karolinska…

Jag hade visst missförstått, idag skulle dom ”bara” tappa ur vätska ur buken. Jag knallar omkring med en nål in i magen och en påse som rymmer 1,5 l i andra änden. Vi har bytt en gång redan. Det här går fint.

Sen ska vätskan analyseras för att se hur cystorna mår, det var visst två, en på 8 cm och en på 2,5 cm… huuu…

Men det hjälper när vi, Janne och jag, hittade biblioteket och ett gäng datorer vi kunde låna… en var då förstås 😉 Det är lite långtråkigt att bara ligga still 😀

oktober 14, 2009 - Posted by | sjuk

45 kommentarer »

  1. Det här kommer bli jättebra!

    Kommentar av Janne Arleklint | oktober 14, 2009 | Svara

  2. Hahaha…sitter ni hemma i samma rum med varsin dator också och ”snackar” med varandra! 😉

    Men vad skönt att det går/gick bra!!

    Steffe

    Kommentar av Steffe | oktober 14, 2009 | Svara

    • Vi är kvar på Karolinska, har tappat ut mer än 3 liter nu, men nu rinner det saktare. Märklig känsla.
      Det kommer nog att ta några timmar till innan vi får åka hem.

      Kommentar av sonjac | oktober 14, 2009 | Svara

  3. Jag håller tummarna för att allt ska gå bra.
    /P

    Kommentar av Per | oktober 14, 2009 | Svara

  4. Hoppas allt går bra!

    Kommentar av Micke | oktober 14, 2009 | Svara

  5. Bra att det finns bibliotek då 😉 Kram!

    Kommentar av Maria | oktober 14, 2009 | Svara

  6. Sonja har finskt påbrå från sina föräldrar.

    Den SISU som Sonja besitter innebär att ingenting knäcker henne.

    Det här kommer bli jättebra!

    Kommentar av Janne Arleklint | oktober 14, 2009 | Svara

  7. Håller tummarna för er!

    Kommentar av Krister | oktober 14, 2009 | Svara

  8. Hoppas allt kommer gå bra. Håller tummarna

    Kommentar av Niklas Jansson | oktober 14, 2009 | Svara

  9. Hoppas att allt går bra Sonja och du snart är hemma igen.
    chrille från NF. KRAM.

    Kommentar av chrille | oktober 14, 2009 | Svara

  10. Hej Sonja, var inte orolig….jag har tagit bort både livmoder och en äggstock, och mår strålande, och ändå har jag inget ”finnblod”, men däremot ”ryssblod” kom jag ihåg nu, det kanske funkar lika bra. Krya på dig och låt ”gubben”sköta om dig!

    Rutinerad / Gunilla

    Kommentar av Gunilla Falk | oktober 14, 2009 | Svara

  11. Krya på dig! Och tänk på bokskogarna i Skåne så blir allt bra.

    Kommentar av Inge Johnsson | oktober 14, 2009 | Svara

  12. Det kommer gå bra, kram å dig!
    /F

    Kommentar av Fredrik Kurtson | oktober 14, 2009 | Svara

  13. Hej Sonja,

    Hoppas allt går bra. Tänker på er. Hoppas vi ses på mässan!

    /Fredrik

    Kommentar av Fredrik B | oktober 14, 2009 | Svara

  14. Krya på dig Sonja. Håller tummarna att allt går bra.

    Kommentar av Martin O | oktober 14, 2009 | Svara

  15. Bit ihop och kämpa så kommer du övervinna detta som i sin tur kommer göra dig till en ännu starkare människa.

    Kommentar av G.E Online | oktober 14, 2009 | Svara

  16. Tjabba tjena hallå, det är bara jag bildis som hälsar på.
    vad gör du, där kan du ju inte ligga.
    Det vet du väl att kameran måste vädras minst en gång om dan ute i det fria, kan man inte själv så får man väl försöka hitta en ersättare, skoja bara.
    Krya på dig så ska du se att du snart är ute på banan igen.
    Ha det

    Kommentar av bildis | oktober 14, 2009 | Svara

  17. Krya på dig Sonja !
    mvh/bjorsa

    Kommentar av bjorsa | oktober 14, 2009 | Svara

  18. Krya på dig Sonja!
    mvh/bjorsa

    Kommentar av bjorsa | oktober 14, 2009 | Svara

  19. Usch vad trist det var att läsa om detta på NFF men jag är säker på att allt kommer gå jättebra!
    Krya på dig nu så är du nog snart ute och kryper runt i gräset med kameran igen!

    /Magnus

    Kommentar av Magnus Wallon | oktober 14, 2009 | Svara

  20. Hej Sonja!
    Vill bara skicka en ”krya på dig hälsning”
    Hoppas allt ordnar sig till det bästa, vilket det kommer att göra! Hoppas vi ses på fotomässan i Sthm senare i höst!
    Mvh Lillebror.

    Kommentar av Lillebror Hammarström | oktober 15, 2009 | Svara

  21. KRYA PÅ DIG!!

    Steffe
    Ulla hälsar också!!
    Förresten kramar från oss båda!! 🙂

    Kommentar av Stefan Pettersson | oktober 15, 2009 | Svara

  22. Sonja hoopas det löser sig! krya på dig!

    Bästa hälsningar

    Magnus

    Kommentar av Magnus | oktober 15, 2009 | Svara

  23. Hej Sonja,
    Krya på dig, hoppas vi ses på mässan!
    Hälsningar Fredrik

    Kommentar av Fredrik Beskow | oktober 15, 2009 | Svara

  24. Hej Sonja!

    Krya på dig.. hoppas du snart är bra igen.

    Varma hälsningar
    Johan

    Kommentar av Johan (Beowulf Agat på NF) | oktober 15, 2009 | Svara

  25. Såg på nikonforum vad som hänt, krya på dig och hoppas du får komma hem snart!

    Kommentar av Ida | oktober 15, 2009 | Svara

  26. Hej Sonja
    En liten krya på dig hälsning från mig:-)Det kommer att gå bra och du är snart ute på banan igen.
    Hälsningar
    Gerhard

    Kommentar av Gerhard | oktober 15, 2009 | Svara

  27. Givetvis så kommer detta att gå alldeles strålande bra. Sonja är ett litet energiknippe av sällan skådat mått och jag har aldrig träffat någon som utstrålar sådan livskraft och glädje.

    Du kommer igen starkare efter detta. Stor kram !!

    Kommentar av Robban | oktober 15, 2009 | Svara

  28. Trist, håller båda tummarna här!
    Krya på Dig Sonja!

    Kommentar av Mårten Lundgren | oktober 15, 2009 | Svara

  29. Skickade visst iväg min hälsning under fel ställe. Men både Bengt o jag skickar varsinn stooor kram och du, det kommer att gå bra det här. *KRAMAR OM* /Hälsningar Iréne

    Kommentar av Iréne | oktober 15, 2009 | Svara

  30. Håller också tummarna för dig Sonja! Önskar dig en bra lösning på det hela och ett snabbt tillfrisknande.

    Kommentar av Thomas Gehlhaus | oktober 15, 2009 | Svara

  31. Tack ska ni ha allesammans, ni är otroligt gulliga. Nu fick jag många skratta och le många gånger.

    Inge, just bokskogarna tänker jag faktiskt väldigt mycket på. Utsikten från den avd jag är på har en enorm massa lönnar utanför som jag ser uppifrån. Det börjar bli rätt snygga färger på dom, och fint ljus är det ju också. Men det finns ingenting som slår en bokskog i full höstfärg… möjligen en som precis slår ut. Fast jag är inte säker på det.
    Höstbokar som börjat tappa en del av löven så det ligger ett täckande lager av nyfällda röda löv… sååå snyggt.

    Och självklart ska jag både till Vårgårda och Älvsjö på fotomässorna, har turen att ha lediga helger på bägge 😀

    Massor av kramar till er allesammans 😀

    Kommentar av sonjac | oktober 15, 2009 | Svara

  32. Jag håller alla alla tummar för att du snart är hemma igen och ute i skogen som vanligt!!

    Varmaste bamsestora styrkekramar, min vän ❤
    KRAAM

    Kommentar av Ulrica | oktober 15, 2009 | Svara

  33. Krya på dig nu Sonja!//Andreas

    Kommentar av "Leksand" NF | oktober 15, 2009 | Svara

  34. Krya på dig!!!!

    Kommentar av Hulda | oktober 15, 2009 | Svara

  35. Morsning, Räkan!

    Jag tror stenhårt på svensk sjukvård när det verkligen gäller. Så även i ditt fall! Vita Rockarna kommer både hiva ut vattnet å nystorna å plocka ihop dig i ursprungligt skick! Lycka till!

    Vi ses på Vårgårda och Älvsjö!!

    Fridens
    Oscar

    Kommentar av Oscar | oktober 15, 2009 | Svara

  36. Tackar, har precis kommit hem till Janne 😀

    Kommentar av sonjac | oktober 15, 2009 | Svara

  37. Krya på dig Sonja hoppas allt går bra.
    MVH Plutten

    Kommentar av Plutten | oktober 15, 2009 | Svara

  38. Tack Plutten 😀

    Kommentar av sonjac | oktober 15, 2009 | Svara

  39. Läste på NFF att du har det jobbigt just nu och ville bara sända dig en tanke. Det bra med sjukhus är att man får hjälp när man behöver men det allra härligaste är när man får åka hem igen!

    /Anna

    Kommentar av Anna Kristiansson | oktober 15, 2009 | Svara

  40. Visst är det så Anna. Jag är imponerad av det oerhört trevliga och proffsiga bemötande och behandling jag fick på Karolinska. Det var helt ok att ligga där, fast längre tid blir nog långtråkigt.
    Maten var helt ok den med.

    Hälsningar Sonja!

    Kommentar av sonjac | oktober 15, 2009 | Svara

  41. Ja inte ska man ligga still när man är sjuk… 😉

    Krya på dig!!

    Kommentar av Malin Hellesø | oktober 16, 2009 | Svara

    • Ha! ha! Ja det verkar ju lite knäppt när jag läser igenom. Jag trodde jag skulle ligga still som en flundra hela tiden, men det skulle jag inte. När flödet avstannade efter bara 0,5 liter och jag kände mig konstig där nålen gick in så pallrade jag mig upp i stående ställning, då började det rinna i slangen igen och gjorde mindre ont. Så Janne och jag knallade omkring först på avd sen utvidgade vi reviret till Pressbyrån i huvudentrén och till datorerna på patient/personalbiblioteket bredvid avdelningen jag var på.

      Fast jag är väl lite väl envis också… måste nog erkänna det 😉

      Kram!

      Kommentar av sonjac | oktober 16, 2009 | Svara

  42. Hehe… du envis?? Näääee… det kan man väl aaaldrig ana… 😉 Nåja, bra att man är det, man brukar klara sig bra på envishet!! Så länge det inte äventyrar hälsan förstås.

    Kramar igen!

    Kommentar av Malin H | oktober 16, 2009 | Svara

    • Jaaaa… jag är nog över gränsen där ibland, att envisheten äventyrar hälsan. Men jag försöker tänka och känna lite längre och inte bara strunta i det.

      Kram!

      Kommentar av sonjac | oktober 16, 2009 | Svara


Kommentera

