Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Övergivna stugor

Jag borde skaffa en liten kompaktkamera som alltid kan vara med. Igår var jag ute och gick i det här underbart fantastiskt härliga septembervädret och hittade ett övergivet litet sommarstugeområde inne i skogen. Det var så väldigt konstigt, 5-6 små halvt rasade stugor helt övergivna. Det har funnits el och några hade grävda brunnar. Vilka har bott här, hur fick dom in byggnadsmatrial in i skogen och varför övergavs det?

Jag ska släpa med kameran någon dag, det var inte sååå himla långt från mig.

Nu är klockan 04,30 och jag ska in med nattbussen till jobbet strax 😦

oktober 1, 2009 - Posted by | ditt och datt

2 kommentarer »

  1. Intressant! Jag tycker det är så spännande med såna här upptäckter, får en att fundera på hur det varit, vad som hänt osv.

    Ang Rosentorp och tornet så har jag fått höra att det var någon som utvandrat till Amerika och sedan flyttat tillbaka. När han sen byggde huset så tog han väl idéer därifrån.

    Haft en kall men härlig dag på fjället, i morgon skall det bli snö säger dom…
    /P

    Kommentar av Per | oktober 2, 2009 | Svara

    • Jo jag såg att du skrev om utvandraren ang Rosentorp. Det huset måste ha varit väldigt mäktigt och unikt då det var bebott.

      Jag såg att det kommer in lågtryck med kyla och regn/snö idag. Nu är väl sommaren slut då, september har varit helt fantastiskt.

      Hoppas du får en riktigt fin fortsättning på helgen! //Sonja

      Kommentar av sonjac | oktober 3, 2009 | Svara


Lämna en kommentar