Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Bengalkatter

01-500px-7397

Simba

Idag har det varit lika fantastiskt väder som igår. Helt underbart. Janne drog iväg och skulle hålla Nikonkurs på Folkuniversitet och jag släpade fram cykel igen. Jag tog samma runda på en timme men den var inte riktigt lika njutbar. Dels var det tidigare på dagen så ljuset var hårt, dels svämmade Järvafältet över av massvis med bilar, cyklar, barnvagnar och en och annan eldriven rullstol. Bilarna var mest störande, jag vet inte vad det var dom gjorde men i vanliga fall är varken bilar eller moppar tillåtna där.

Nåväl, när Janne kom hem ville han ut en sväng också, så det gjorde vi. Fast vi gick och tog med kamerorna ”ifall-att”. Det var tur för vi träffade på två helt fantastiska Bengalkatter som var ute och motionerade sin familj 😉 Det var inga utställningskatter fick vi höra, men jag tyckte dom var enormt vackra med sina leopardteckningar.

02-500px-7399

Stellan

03-500px-7401

Stellan

september 20, 2009 - Posted by | däggdjur

16 kommentarer »

  1. Men guuud vilken läcker päls…och snygga morrhår också!
    De ser ut att ha vanlig kattpäls och inte som våra då som har mer som ludd är lika med underull typ…nu måste jag googla lite och läsa på om dem! 🙂
    Fina bilder är det också!

    Kommentar av Steffe | september 20, 2009 | Svara

  2. Ja dom verkade väldigt trevliga. Jag googlade lite också det finns många olika färgställningar, bl a en som ser ut som en snöleopard med mycket vitt i pälsen och blå ögon. Tjusigt. Snackiga är dom också stod det, och det var dom här.

    Kommentar av sonjac | september 21, 2009 | Svara

  3. Åhh vad sööt! 😀

    Kommentar av naturligabilder | september 21, 2009 | Svara

  4. Åh dyra var de…jisses!
    …dyrare än våra t.o.m…

    Kommentar av Steffe | september 22, 2009 | Svara

  5. Vilka fina katter du fick på bild! Riktigt läckra djur (och vad skönt med en fotograf som kan få dem att se ut som… just katter)!

    Kommentar av Staffan H | september 22, 2009 | Svara

  6. Ha! ha! Jag vet inte precis vad dom brukar kosta men det är en relativt ”ny” ras i Sverige. Då brukat priset stiga. Men just dom här är inte utställningsexemlar så dom var lite billigare. Men jag frågade aldrig vad dom kostade.
    Det är två olika, övre bildens katt heter Simba, de två undre är på den andra katten men där hörde jag inte namnet. Men den var pytteliten, ett år gammal. Jag trodde först det var en hona, men bägge var hanar, dock inte syskon.

    Mittbilden har jag missat lite med skärpan, men äsch, det fungerar nästan ändå 😉 Motivet är ju så vackert i sin leopardfläckiga päls.

    Kommentar av sonjac | september 22, 2009 | Svara

  7. Bengaler är vackra. Jag ville ha en bengal för många år sen, men det blev en devon rex, som nu är 13 år gammal…

    Kram och ha en fin dag!

    Kommentar av Malin H | september 23, 2009 | Svara

    • Oj, är Snusen 13 år. En bra ålder på en katt.
      Kram tillbaks!

      Kommentar av sonjac | september 23, 2009 | Svara

  8. härliga och fina kissemissar minsann, Min sambo hade en perser när vi flyttade ihop, hon var så lugn…katten då menar jag 🙂

    Kommentar av Magnus | september 25, 2009 | Svara

    • Olika raser har verkligen helt olika temperament. Perser och Ragdoll är visst väldigt lugna medan t ex Burmakatter springer på tårna hela tiden, har jag hört, och att Siameser pratar högt och gärna.
      Katter är vackra, smarta och roliga ;D

      Kommentar av sonjac | september 26, 2009 | Svara

  9. Hej!

    Det är mina (och min sambos) katter på bilderna! Den stora heter som sagt Simba, och den något mindre heter Stellan. Kul att höra alla positiva komentarer! Kan bara intyga att bengaler är otroligt vackra katter, med väldigt speciella personligheter. Dom gillar som sagt att ”prata”, leka med vatten och bada, samt springa i skogen och klättra i träd. Sen är dom väldigt nyfikna och gillar människor. Otroligt glada och snälla katter. Man behöver inte vara orolig för att bli biten eller riven. 🙂

    Kommentar av Mats D | september 26, 2009 | Svara

    • Hejsan Mats! Kul att du hittade bloggen. Om vi möts igen på Järvafältet vill jag fota mer på Simba och Stellan, dom var verkligen charmiga 😀

      Kommentar av sonjac | september 26, 2009 | Svara

  10. Hej kan jag f tillstnd att anvnda & slja bilderna p stallet.se?

    Kommentar av Nadja | april 1, 2010 | Svara

    • Vad gulligt att du frågar, men du får inte använda mina bilder på det sättet. Vad du får göra, som alltid är tillåtet är att använda dom på din egen dator som t ex skrivbordsunderlägg, men inte skicka vidare eller publicera.
      GLAD PÅSK! //Sonja

      Kommentar av sonjac | april 2, 2010 | Svara

  11. Hej ¨få jag använda dina bilder ? Jätte fina är dom.

    Kommentar av Alice | maj 8, 2011 | Svara

    • Vad snällt att du frågar men det får du inte. Däremot kan du länka till inlägget.
      Hälsningar Sonja! 🙂

      Kommentar av sonjac | maj 8, 2011 | Svara


Kommentera

