Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Spånga kyrka

05-7090

Nu ikväll åkte vi till Spånga kyrka och sedan till Kungsängens kyrka, för att fota och kolla lite. Fast först skulle Janne tanka, sen slängde han sig på motorhuven 😀

04-7103

I Spånga fanns halvtama harar. Jag borde haft med ett mindre tele, tom mitt 150-makro hade funkat bättre än det 18-70 jag hade med.

Hararna hade en närgräns på ca 10 meter.

01-7123

Jag hittade en vacker port med en spännande låsanordning på kyrkan.

03-7133

Och i alla fall minst tre runstenar. Här är en av dom. Jag har faktiskt klonat bort en plåtskylt som stack in i vänstra delen av bilden.

02-7130

När vi kom till Kungsängen var det för mörkt att fota för mig.

september 11, 2009 - Posted by | kyrkor

2 kommentarer »

  1. Janne utmärker sig som vanligt då förståss! 😉

    Fina bilder Sonja…jag gillar sånt…jodå, även bilden på Janne är fin med vissa reservationer 😉 men allvarligt…minns Källa kyrka Håkan o jag var i när vi var på Öland sist.
    Visst är det kul att kika in i kyrkor och känna historiens vingslag…åsså är det ju ofta väldigt fotogeniskt i såna miljöer.

    Steffe

    Kommentar av Steffe | september 13, 2009 | Svara

    • Jodå, det finns så mycket spännande detaljer. Lås och gångjärn t ex… underbart 🙂

      Kommentar av sonjac | september 14, 2009 | Svara


Kommentera

