Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Solregn

03-6942

Vi tog en cykeltur på Järva nu i em. Det började med strålande sol och slutade med en regnskur.

02-6908

Men bilden nedan vet jag inte vad som hände. Jag har dubbelexponerat med en skarp och en med kamerarörelse. Men varför sjutton blev övre halvan av bilden utan gula slöjor efter rörelsen? Mycket märkligt.

Eller var det ingen dubbelexponering kanske? Det kanske bara blåste till så de nedre vänstra blommorna gungade till kraftigt… antagligen var det så.

01-6925

augusti 23, 2009 - Posted by | blommor

16 kommentarer »

  1. Jag tror nog du råkade hålla kameran lite högre vid sveprörelsen. För dubbelexponering ser det ju ut som. Läckert förresten med regndropparna i första bilden med Janne!

    Kommentar av Anders Wånell | augusti 23, 2009 | Svara

    • Tack Anders! Ja du, jag vet inte vad jag gjorde egentligen. Jag håller med om att nederdelen ser klart ut som en dubbelexponering, men övre delen borde inte kunna vara så skarp.
      Men jag gillar den själv, den blev rolig.

      Kommentar av sonjac | augusti 23, 2009 | Svara

  2. Verkligen en läcker effekt du har fått till på solrosbilden!

    Kommentar av Micke | augusti 24, 2009 | Svara

    • Tack Micke, så förargligt bara att jag inte kommer ihåg hur jag gjorde 😀

      Kommentar av sonjac | augusti 24, 2009 | Svara

  3. Jag skulle vilja att du gjorde om det på något annat motiv Sonja!
    För det blev ju så bra med solrosorna så det vore kul å se vad man kan göra/hur det blir med andra motiv!

    Kom igen nu! 😉
    Visa vad du går för!

    Och så berättar du hur man gör för jag vill också lära mig!

    🙂

    Steffe

    Kommentar av Steffe | augusti 24, 2009 | Svara

    • Ha! ha! Du är en retsticka Steffe 😀

      Kommentar av sonjac | augusti 24, 2009 | Svara

  4. Häftiga bilder, vilka kontraster!

    Kommentar av naturligabilder | augusti 26, 2009 | Svara

  5. Fin bild på Janne vid solrosorna 🙂 Molnbilden gillar jag, ett gigantiskt ansikte. Här är det bara bra, många kartonger kvar dock… men det ska väl bli mindre av dom så småningom.

    Ha en fin dag och kram!

    //M

    Kommentar av Malin H | augusti 27, 2009 | Svara

    • Åh vad underbart att höra av dig igen 😀
      Kramisar Sonja!

      Kommentar av sonjac | augusti 27, 2009 | Svara

  6. Bra bilder allihop men fastnar nog mest för molnbilden, dramatisk.
    /P

    Kommentar av Per | augusti 27, 2009 | Svara

  7. Verkligt dramatiska molnformationer du lyckades fånga där.

    Kommentar av Staffan H | augusti 29, 2009 | Svara

  8. Tack ska ni ha Per och Staffan. Jag skulle nog kunna fota moln hur mycket som helst.

    Kommentar av sonjac | augusti 30, 2009 | Svara

  9. Här går man in och här går man in och…inget…Sonja…ut och fota med dig…jag vill se bilder och trevliga inlägg…har du tacklat av!?

    Eller har du också börjat en ny karriär med något…kanske sitter du i hemlighet och tränar på guran!? 🙂 😉

    Steffe

    Kommentar av Steffe | augusti 31, 2009 | Svara

    • Njaaa… jag tar väl lite fotopaus och spelar datorspel istället. Man kan ju säga att det inte finns något dåligt fotoväder men jag tycker det är jobbigt att försöka fota när det antingen är stenhårt ljus, inget ljus alls eller blåser 😀
      Och så håller jag på med mina fiskar och krukväxter. Men jag kommer nog igen, när jag själv vill 😉 I alla fall ska Janne och jag ut och fota lite kyrkor i helgen, av olika anledningar.
      Gitarr spelar jag inte, inget annat instrument heller. Men det är kul att lyssna på Janne. Han är riktigt duktig, har bra sångröst.

      Kommentar av sonjac | augusti 31, 2009 | Svara

  10. härliga bilder Sonja! ja nedersta bilden blev en favorit! kanon!

    Kommentar av Magnus | september 6, 2009 | Svara

    • Tack Magnus. Tänk om jag kunde komma på hur jag gjorde den 😉

      Kommentar av sonjac | september 6, 2009 | Svara


Kommentera

