Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Drakarnas stad Sundsvall

För rätt många år sedan var jag i Sundsvall. Då var hela staden full av charmiga drakar som olika firmor och företag sponsrat och fått designade. Jag visste inte om drakarna fanns kvar, eller om det kanske fanns nya, så Janne och jag beslöt oss för att titta efter då vi ändå hade vägarna förbi.

Det fanns massvis med drakar även i år, och dom var nya för i år. Det verkade ha pågått en tävling för jag såg att en av drakarna hade fått andrapris tidigare.

Efter att jag fotat lite drakar och Janne köpt snus letade vi reda på ett fik för en kaffe… eller liknande, och hittade ett som heter Barista. Det var det trevligaste och dyraste fik jag varit på. Fantastiskt frächt, både interiört och smakmässigt.

Sen fortsatte vi heeela vägen hem…

01-6377

Jag skulle gissa att om man googlar på drakparad+Sundsvall får man en del fakta om drakarna

02-6381

Janne tämjer drakar…

03-6384

Janne försöker tjuvläsa tidningen… 😉

04-6387

Vem kan motstå dessa bedjande ögon…

juli 16, 2009 - Posted by | däggdjur, ditt och datt

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

