Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Glossolepis incisus

ÄNTLIGEN!!! Jag håller på och fnular med mina akvarier idag och gjorde ännu ett försök att håva upp det sista ”ynglet” av mina röda regnbågar som gått bland guppyna på tillväxt. Det var länge sedan det var dags att flytta till de stora regnbågarna men en av ”ynglena” har varit så svårfångad. Nu fick jag tag på den och den visar sig ha storhetsvansinne 😉 Trots sin litenhet kaxar den mot de vuxna hanarna och är ettrig som en mygga. Dom gör inte illa varandra alls, bara spänner fenor och snurrar runt. Den största hanen är som min öppna handflata i storlek.

01-5224

02-5219

03-5220

maj 22, 2009 - Posted by | akvaristik

6 kommentarer »

  1. häftigt att den är så kaxig den lille! regnbågar är fina men de har inte funkat så bra hos mig tyvärr..

    Kommentar av Maria | maj 22, 2009 | Svara

  2. Dom är så läckra. Synd att så pass få upptäcker dom, det är väl för de är så tråkiga i färgen så länge och växer långsamt innan de blir fullvuxna.
    Fast den här lille är rätt fin i färgen redan.

    Det är många fiskar som inte trivs i mitt vatten heller. T ex labyrintfiskar. Man får läsa på och prova sig fram lite innan man vet. Sen kan ju egen brunn ställa till det.

    Kommentar av sonjac | maj 22, 2009 | Svara

  3. Hehe det gäller att hävda sig tidigt. 😉 Fina bilder!

    Kommentar av naturligabilder | maj 23, 2009 | Svara

  4. Vilka härliga färger på fiskarna, jätteläckra!
    /Leo

    Kommentar av Leonard | maj 23, 2009 | Svara

  5. Ungdomligt övermod kallas det visst. 😉

    Kommentar av Staffan H | maj 27, 2009 | Svara

  6. Det har du så rätt i Staffan 😀

    Kommentar av sonjac | maj 28, 2009 | Svara


Kommentera

