Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Grönbena

Åh vad jag tycker om grönbenans läte när den kommer inflygande.

Förresten blev jag uppmärksammad på en ung havsörn som passerade över Säbysjön igår när vi fotade fågel. Men den var på alldeles för långt avstånd att ens försöka fota på. Jag såg den dock i kikaren, och den hade en pytteliten mås som sällskap som bjäbbade med.

Jag ser att fåglarna ofta lägger huvudet på sned och sneglar uppåt. Dom spanar säkert efter rovfåglar. Det ser gulligt ut 🙂

11-4980

maj 17, 2009 - Posted by | fåglar

3 kommentarer »

  1. Mycket vacker bild detta tycker jag!
    Morgan

    Kommentar av mojje | maj 18, 2009 | Svara

  2. En vacker bild på en fin fågel. Gillar också blicken.
    /P

    Kommentar av Per | maj 18, 2009 | Svara

  3. Tack ska ni ha.

    Jo den kikade uppåt med jämna mellanrum. Så gjorde även grågåsungarna väldigt tydligt.
    Det måste väl vara så att de spanar efter faror gissar jag.

    Jag är väldigt förtjust i grönbenorna.

    Kommentar av sonjac | maj 18, 2009 | Svara


Kommentera

