Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Lite ledig

01-3724

Dagens fågelbad… eller nja… h*n badade inte, bara drack lite. Misstänksamma rackare är det i alla fall… utom när man inte har någon kamera. Då kan dom minsann springa runt benen på mig i stan.

Precis idag går jag på en liten ledig het på 14 dagar. Sååå skönt, som jag har längtat. Det var så länge sedan jag hade semester. Tyvärr så måste Janne till Pakistan igen den andra av de här veckorna. Men det är ju Valborg så vi får lite dagar tillsammans i alla fall. Hoppas på lite väder och sammarbetsvilliga fåglar på Järvafältet. Hm… undrar om storlommarna har kommit än?

Igår kväll blev jag tvungen att jobba över en halvtimme. Jag satt i vår rastlokal i Södertälje hamn och följde tåget jag skulle ha på en monitor. Plötsligt verkade det fastna mellan Flemmingsberg och Tullinge. Efter att jag väntat några minuter ringde jag och kollade… jodå, dom hade fått problem. Tåget hade tappat drivningen helt och kom varken framåt eller tillbaks så det blev inställt. I stället fick jag äran att sitta en halvtimme till nästa tåg kom och köra det till Centralen. Ja, ja… det är sådant man får räkna med. Jag får ju betalt för övertiden i alla fall.

Nu idag gick jag ner en sväng till ”mitt” mygglarvsträsk för att kolla läget. Jodå, det fanns massvis med stora fetingar där till glädje för mina fiskar. Jag ser ju att jag borde gått dit tidigare innan de blivit så stora. Nu får inte mina minsta fiskar några, mygglarverna är ju lika stora som fiskarna för sjutton 😉

02-3730

Annars så är jag enormt nöjd med mig själv som lyckades godkänna min laptop till routern, både trådlöst och med navelsträng. Tack Janne min älskling för hjälpen 😀 Jag vill ha en svårare uppgift nästa gång 😉

april 27, 2009 - Posted by | akvaristik, dator, fåglar, insekter

2 kommentarer »

  1. Åh så skönt…bästa tiden också…härligt…nåväl…du har ju kameran i alla fall…inte så illa det heller…eller? 😉

    Visst är det skönt när man lyckas med något…”mitt datafippel” går ju bra nu (peppar peppar) men det är lika träligt för det…näää…mina gener är inte gjorda för det där! 🙂

    Hur blir det med Island i år…är det fortfarande oklart med jobb och synkning er ledighet o.s.v.

    Kommentar av Steff | april 27, 2009 | Svara

  2. Mja… vi har inte bokat någonting än. Vi får se hur vi gör… jag vet faktiskt inte än hur det blir.

    Kommentar av sonjac | april 27, 2009 | Svara


Kommentera

