Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ringduva från igår

01-3692

Igår hade jag fyra ringduvor som gick utanför altandörren och plockade bland fröna.

Janne hjälpte mig att godkänna lilla notebooken i min router igår, med följd att min laptop blev utsparkad 🙂

Jag minns ju inte hur vi gjorde förra gången och hade inte skrivit ner det heller så vi fick reseta till fabriksinställningar. Nu låg laptopen hos Janne så jag kunde inte godkänna macadressen i routern (kan den inte utantill). Men nu har jag skrivit ner exakt hur man ska göra så jag borde klara av det själv när laptopen är här igen. Som ”slutprov” fick jag leta reda på Jannes laptops macadresser och godkänna dom i min router… och jag kunde 😀

Jag kan inte mycket om datorer, så jag försöker snappa upp lite här och där. Men jag är sjukt intresserad av datorer som företelse både att göra ”jobb” på och till rent nöje.

Jag skulle egentligen vilja gå någon datorutbildning, med 3D-programmering, eller vad det heter när man gör grejer till datorspel. Men givetvis basutbildning först. Fast med mina arbetstider skulle det inte gå, och gå ner i lön är svårt att motivera när jag nu gillar att köra tåg så mycket också… knepigt fall 😉

Och så samlar jag lite på datorråttor… dom är söööta 😀

april 24, 2009 - Posted by | dator, fåglar

4 kommentarer »

  1. Jo, vi surrade ju lite om datorer när vi sågs. Det är kul, men vissa saker är bara knöligt, som att hålla på med mejlprogram. Om du lär dig det kan jag väl få ringa dig sen 😛

    Kommentar av Anna | april 24, 2009 | Svara

  2. Ha! ha! Jag har inga mailprogram, använder webmail 😀

    Kommentar av sonjac | april 24, 2009 | Svara

  3. Håhå. Skaffa en Mac. Det lilla medföljande programmet Mail är inte alls dumt. Det är bara jag som har så svårt för inställningar av portar och sånt där – och som aldrig kan hålla rätt på underliga lösenord som man får av leverantörerna. Det lilla programmet sorterar däremot effektivt bort spam och man kan sortera sin riktiga post i olika inkorgar på olika kriterier. Kan inte din lilla minidator ha MacOS istället? Janne borde kunna hjälpa dig, vet att jag har såna där duktiga kompisar i Uppsala som har gjort den manövern med sina smådatorer och fått jättebra resultat.

    Kommentar av Anna | april 25, 2009 | Svara

  4. Jag kommer inte att skaffa Mac PUNKT!!! 😉
    (det var inte jag som hade problem med mailen :D)

    Kommentar av sonjac | april 25, 2009 | Svara


Kommentera

