Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Ett rum med utsikt…

01-3561

Det var krångligt att försöka få till något roligt på duvorna på satyerna utanför konserthuset. Den här gillar jag förutom det fuuula fönstret bakom och den grå ”pelaren” bredvid fönstret 😉

Jag borde gå dit med min 150 mm Sigmatele istället så det blir lättare att välja bakgrunden. Här hade jag bara med ett 50 mm. Jag skulle ju leta efter glassgubbar. Hittade några men det blev inte så bra. Men jag har några dagar till på mig.

Janne och jag var upp till PC Citys utförsäljning i Jakobsberg. Jag köpte lite teknikprylar igen. Bl a hittade jag precis en sådan liten minipc som jag tänkt skaffa som mellanlagring av foton mm på kommande Islandsresor. Den här har lite mer i minne än en ren bloggdator. Det råkade slinka ner en extern hårddisk också.

Jag blev väldigt ledsen då jag gick omkring där och pratade med några i den supertrevliga personalen som alltid hjälpt mig så bra med allt jag undrat över vare sig jag tänkt handla någonting eller bara varit allmänt nyfiken. Jag frågade hur det blev med dom som varit anställda och det var hittills bara en som hittat nytt jobb. Jag trodde att de skulle få jobb på El Giganten, några i alla fall. Det är ju samma ägare till bägge kedjorna och den blir kvar. Men det fanns inga jobb där.

april 17, 2009 - Posted by | dator, ditt och datt, fåglar, prylar

2 kommentarer »

  1. Ja du har ju några dar till på dig att hitta en glassgubbe 😉 Ser fram emot ditt bidrag!

    Alltid tråkigt när nåt lägger ner och försvinner, särskilt om människor blir utan jobb dessutom. Riktigt trist!

    Kram!

    //M

    Kommentar av Malin Hellesø | april 20, 2009 | Svara

  2. He! he! Vänta dig inte för mycket bara Malin 😉

    Jag kommer verkligen att sakna personalen på PC City, Barkarby. Dom har verkligen skött sig så bra, och dom verkar ha trivts så bra tillsammans på jobbet. Suck!

    Kramisar Sonja!

    Kommentar av sonjac | april 20, 2009 | Svara


Kommentera

