Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Trevlig utflykt men inga bilder

Vi hade en trevlig utflykt men det blev inga bilder, inga som jag tog i alla fall. Fast Janne tog nog någonting när jag vimsade runt bland alla godisburkar på den väldigt välkända godisbutiken i Hummelsta mellan Enköping-Västerås. Vi måste ju ha lite påskgodis 😉

Vi tänkte att vi skulle hitta till ett ställe och fota lappuggla. Vi hittade dit men ugglorna syntes inte till. Däremot träffade vi några väldigt trevliga fågelfotografer och en fågelskådare på platsen. Det var väldigt gosigt att stå i solen och höra alla fåglar som sjöng runtomkring och prata med de andra som också väntade.

Vi fick höra att det var ett dåligt sorkår i år så det kanske skulle bli dåligt med häckning för ugglorna. Men vi ska åka dit några fler gånger så får vi se om vi har någon tur.

Nu ska jag jobba två långa em/kvällsturer och sen blir jag ledig tre dagar. Två av dom är helgkomp.

april 10, 2009 - Posted by | fåglar

1 kommentar »

  1. Snälla snälla… det finns väl ett baksäte i nya bilen?? Då kan ni väl ringa mig nästa gång ni åker till ugglestället :)).. för ni kan ju inte åka förbi mig utan att säga hej *S*. Jag har varit och hälsat på ugglorna en gång själv men det var ett tag sen nu :).

    KRAM

    Kommentar av ulrica | april 11, 2009 | Svara


Kommentera

