Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Utställningen på jobbet, sista delen…

05-fjaril1

Jag skulle ha tagit hem min inramning från jobbet men inte varit där samtidigt som den människan som har hand om utställningen. Hon som inte tyckte att min inramning platsade.

Idag gjorde jag ett nytt försök att hitta henne men lyckades inte. Dom har märkvärdigt hög lön fast dom inte syns till 😉 När jag kommer in i fikarummet får jag till min stora förvåning se att bilden sitter ju uppe nu, inne i en hörna lite halvdold. Men faktiskt en riktigt bra plats ändå, inget dagsljus som blänker i glaset i alla fall 🙂 Så då får den väl hänga där ett tag då. Det lustiga är att två olika personer trodde att det var en undervattenbild… syns verkligen inte fjärilen.

mars 24, 2009 - Posted by | utställningar

8 kommentarer »

  1. Jag såg den ju igår när du också var där och jag tycker den är jättefin jag!

    Kommentar av Anna | mars 24, 2009 | Svara

  2. Ja men visst var det lustigt, du hörde ju själv 🙂

    Kommentar av sonjac | mars 24, 2009 | Svara

  3. Roligt att bilden fick komma upp till slut! Stämningfull bild på fjärilen i solnedgången… eller är det uppgång kanske? Längtar till sommaren när jag ser din bild!

    Kram från en som tycker synd om sig själv just nu 😉

    //M

    Kommentar av Malin Hellesø | mars 24, 2009 | Svara

  4. Jo visst syns den och den är ju på snäppet till helt fantastisk.. Vilket ljus och vilken härlig stämning….

    Det var bra att den kom upp..

    mvh // johannes

    Kommentar av Johannes Glännman | mars 24, 2009 | Svara

  5. Vilken underbar bild Sonja…en fantastiskt stämning…jag la en röst på den…

    Kommentar av Steff | mars 24, 2009 | Svara

  6. Nja sånt där har jag aldrig sett under vatten, även om jag dykt både här och där i Sverige, och mycket i Asien.

    Men som fjärilsbild är den här mycket lyckad tycker jag.

    Kommentar av Jörgen Håkansson | mars 24, 2009 | Svara

  7. Solnedgång är det, det är så extremt sällan jag kravlar mig upp till soluppgången sommartid utom när det gäller jobb, så jag minns tydligt att det var kväll 😉

    Jag gillar ju bilden själv, men det är bara ögongodis liksom. Jag har sällan några tankar bakom, vill oftast bara plocka fram det fina, även hos en död talgoxe eller vid en ojämn kamp mellan ett gäng ettriga myror och en stackars skalbagge på rygg.

    He! he! Jag har också dykt lite, men det var rätt länge sedan nu. Jag såg aldrig heller någonting liknande under vattenytan. Fast en simmande färgrik nakensnäcka i ett tropiskt hav liknar förstås en fjäril lite. Och ett stim örnrockor som sakta ”flyger” fram genom vattnet skulle möjligen likna fjärilar… eller kanske inte 😀

    Kommentar av sonjac | mars 25, 2009 | Svara

  8. Visst ser man att det är en fjäril. Oerhört vacker bild! 🙂

    Kommentar av Staffan H | mars 25, 2009 | Svara


Kommentera

