Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Janne i Pakistan II

01-4596

Landmannalaugar, Island 2008

Jag har pratat med Janne ett par gånger lite snabbt idag.

Flyget ner gick rätt bra. Den längsta sträckan, mellan Förenade arabemiratet-Pakistan gick det att sova riktigt bra på det planet. Fotöljerna gick att sänka och fälla helt om jag inte missförstod.

Nu är han är inkvarterad på ett riktigt lyxhotell och åt pakistansk buffé till middag. Massor med supergod mat för motsvarande 90 skr.

Det skulle ha funnits internet på rummet, men det fungerar inte. Dock finns AC och TV med en massa internationella nyhetskanaler.

Och inte så långt bort har det varit ett självmordsbomaratentat mot säkerhetspolisens kontor i kväll. Jag missade om det var nära hotellet, SAABs kontor eller flygbasen.

mars 24, 2009 - Posted by | Janne Pakistan

4 kommentarer »

  1. När du berättade att han skulle fortsätta resa rätt mycket i jobbet tänkte jag att det väl i alla fall är tur att han inte får gratisresor till Island. För dig alltså 😛

    Kommentar av Anna | mars 24, 2009 | Svara

  2. Just precis, det hade jag aldrig förlåtit 😉

    Kommentar av sonjac | mars 24, 2009 | Svara

  3. Hoppas allt går bra där för Janne. Inte kul med självmordsbomber… usch.

    Kommentar av Malin Hellesø | mars 24, 2009 | Svara

  4. Pakistan är ett land jag inte vet mycket om, mer än att folk flyr därifrån och att det är mycket oroligheter med grannen Indien.
    Enligt UD är Pakistan rödlistad, så dit ska man inte åka i onödan liksom 😦
    Men SAAB har väldigt mycket säkerhetstänk och Janne är inte den första som är där från SAAB, så det går nog bra hoppas jag. Men han ska dit två gånger till nu på vårkanten.

    Kommentar av sonjac | mars 24, 2009 | Svara


Kommentera

