Sonja C's Weblog

Just another WordPress.com weblog

Janne i Pakistan III

Janne har jobbat klart för idag och är tillbaks på lyxhotellet. Det regnar där just nu, lite sällsynt vad jag förstod. Om några timmar skulle ett gäng andra SAABare komma dit och alla skulle äta pakistans buffé igen. Men det var så oändligt mycket mat på buffén så det skulle inte vara några problem att äta samma flera dagar. Det går ändå inte att hinna testa allt.

Tanya på Nikon hade ringt Janne. Hon blev lite lätt förvånad när han sa att han var i Pakistan. Det har visat sig att folk klagar på kurserna, dom är för populära och fullbokade för långt fram 😉 Så nu vill Nikon att Janne kolla om han kan köra fler kurser i maj och juni för att kunna erbjuda fler kurstillfällen. Det kommer nog att bli lite pusslande, men blir säker bra.

mars 24, 2009 Posted by | Janne Pakistan | 5 kommentarer

Framkomlighet på Islands vägar

Jag har hittat en riktigt bra karta som visar framkomligheten på Islands vägar. Den uppdateras ständigt, och är på engelska 😉 Synd att jag inte hittade den tidigare, jag hade velat följa vägskicket under vintern. Man kan visa hela Island eller enskilda delar mer i detalj.

Vägsidan här

mars 24, 2009 Posted by | Island | Lämna en kommentar

PC City läggs ner

F-n också, min absoluta favoritelekronikkedja läggs ner i Sverige pga dålig lönsamhet. Visst, det är lite glest med kunder så jag är väl inte helt förvånad men det är trist. Där har jag alltid fått så suveränt bra service.

DN

mars 24, 2009 Posted by | dator, prylar, reklam | 1 kommentar

Janne i Pakistan II

01-4596

Landmannalaugar, Island 2008

Jag har pratat med Janne ett par gånger lite snabbt idag.

Flyget ner gick rätt bra. Den längsta sträckan, mellan Förenade arabemiratet-Pakistan gick det att sova riktigt bra på det planet. Fotöljerna gick att sänka och fälla helt om jag inte missförstod.

Nu är han är inkvarterad på ett riktigt lyxhotell och åt pakistansk buffé till middag. Massor med supergod mat för motsvarande 90 skr.

Det skulle ha funnits internet på rummet, men det fungerar inte. Dock finns AC och TV med en massa internationella nyhetskanaler.

Och inte så långt bort har det varit ett självmordsbomaratentat mot säkerhetspolisens kontor i kväll. Jag missade om det var nära hotellet, SAABs kontor eller flygbasen.

mars 24, 2009 Posted by | Janne Pakistan | 4 kommentarer

Utställningen på jobbet, sista delen…

05-fjaril1

Jag skulle ha tagit hem min inramning från jobbet men inte varit där samtidigt som den människan som har hand om utställningen. Hon som inte tyckte att min inramning platsade.

Idag gjorde jag ett nytt försök att hitta henne men lyckades inte. Dom har märkvärdigt hög lön fast dom inte syns till 😉 När jag kommer in i fikarummet får jag till min stora förvåning se att bilden sitter ju uppe nu, inne i en hörna lite halvdold. Men faktiskt en riktigt bra plats ändå, inget dagsljus som blänker i glaset i alla fall 🙂 Så då får den väl hänga där ett tag då. Det lustiga är att två olika personer trodde att det var en undervattenbild… syns verkligen inte fjärilen.

mars 24, 2009 Posted by | utställningar | 8 kommentarer